|
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
Ett dimmljus är trasigt på 320n, går den igenom eller är det något som måste fungera? |
|
måste fungera... Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86 |
|
netsix |
Har aldrig varit med om på mina bilar att dom kollat dimljusen. Om dom måste fungera eller inte är därför höljt i dunkel för mig. /netsix |
518i slow mobil |
tror det måste fungera... fast den kan gå igenom ialla fall. fast om det e ett enkelt fel så åtgärda det... better safe than sorry.... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Enligt tidigare inlägg så måste de var oanvändbara, dvs. att när man slår på dimljusen så får inte dimljusen eller signallampan till dem tändas. Då jag för 3 veckor sedan åkte in på besiktning med min extrabil, en Citroen med ett sönderslaget frontglas på ena dimljuset, så frågade besiktningsmannen om de var urkopplade och testade dessutom om något hände när han försökte koppla in dem. När inget hände så accepterade han det och fortsatte med resten av bilen. Mvh, Steaman |
|
|
Finns inget som helst krav på dimstrålkastare, men... Funkar den så ska den vara rätt inkopplad, och rätt inställd. Jeppe |
|
|
Fick mina kollade med avseende på inställning sist jag var på bilprovning. Ganska bra med tanke på att väldigt många kör med dessa tända jämt , och kan vara j'vligt bländande. Det finns för många fåfängda töntar för de gör ingen som helst skillnad i normala förhållanden. W |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Kravet är: funkar de, ska de vara rätt inställda , så de inte bländar. De sa han åt mej i Måndags kl 10.00 när jag frågade, så jag hade spricka i mitt dimljus. |
|
Hmmm...? Syns jag??? Jeppe |
|
-:BeeMWe:- |
Den var trasig och han märkte men den fick inte nedslag pga dimmljuset. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.