AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.891

snabb fråga ang. m5 e34 -95 bromsar

Sida 2 av 2
Det är enkolvsok, med 315mm skivor,

Länk

Men Brembo på en Seat Ibiza är antagligen nåt helt annat än Brembo på en Ferrari...

Länk

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ok.. som ja trodde....tråkigt...

men bmw 750 E32 har 4-kolvsok.. e inte de likadana ok som sitter på M5 -95 och 850CSi???

visst kan jag köra 750 ok o m5 -95 skivor i så fall?? vad kostar beläggen till sådana ok??

visst e de skillnad på brembo till en seat o en ferrari.. mycket värre till en ferrari osv.. men bara för att det är till en seat så tror många automatiskt att de e sk*tgrejer.. men de e de inte.. de e riktigt brembo grejer som kostar mycket att köpa som färdig sats på marknaden..

dvs dessa ok e nog bättre än vanliga m5 enkolvok etc... o m5 oken e inte dåliga...

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
xelerator:

Om du använder 750-OK så blir inte beläggen så dyra. Har för mig att jag köpte belägg till min f.d. 750 E32 på ett företag som hette Rydahls (Karlstad) och de kostade inte mer än 500 kr. Tror jag fick lite rabatt då också.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Att en billig Seat Ibiza skulle ha nödvändigtvis bättre ok bara för att det står Brembo på dom än, vad en M5 E34 har köper jag inte bara så. För det första har jag nångång inspekterat bromsarna på dessa bilar, är det klart "tufft" att där står brembo, men inte har jag varit imponerad av nåt annat än det.

Det passar inte riktigt ihop att en bil som har 1/3 av M5'ans nypris skulle haft bättre bromsar + att Ibiza är långt ifrån segmentet som M5 finns i...

Om jag vore du skulle jag nog gräva bra mycket djupare efter info gällande Brembo oken än att de är just brembo, det låter mer på dig som att då måste det vara bra grejer...

Länk

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
självklart ligger de nåt i de du säger bayerischemotor, men det är inte så att bara för att det är brembo så tror jag automatiskt att de e bra grejer...

jag VET att de e bra grejer...

tex ppf har dessa ok i ett uppgraderingskitt till E30...

dessutom är det folk här på forumet som använder dessa ok och säger att det är bra grejer...

samtidigt så måste jag påpeka att Ibiza cupra R är deras toppmodell och inte direkt billig, självklart inte lika dyr som en M5:a men ändå...

En Ibiza ligger också i en aningen lättare viktklass än M5 E34. Vet inte vad en Ibiza vägen, men kunde gissa på 400kg lättare än en M5.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.