AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
768

Baklucka i baklås

he
4
hessel
BMW 525ia -94
Hej har en e34 som centrallåset fungerar sporadiskt i ( när det är dåligt väder).Nu har centrallåset för första gången fungerat på bakluckan sen slutade det fungera. Luckan går ej att låsa upp eller låsa med nyckel, har aldrig fungerat nyckeln går ej att vrida i låset. Måste jag bryta upp lukan eller kan man lura centrallåset på nåt vis. Hessel
smörj, smörj o lite till så ska du se att det går! i med nyckel o "jucka"
St
65
Stjärten
3.0 csa -75
Du tror inte att det går att smörja upp låset,med tanke på att man aldrig använder nycklarna så blir det lätt massa skit i hålen,spreja å spreja sen försöker du

Du har inget hål vid armstödet bak,om du har det försök att föra in handen å ta tag i kabelstammen som är vid gångjärnen (kan vara avbrott där )då kan det bli sånna här fenomen

ja, jag vet ej om det var till hjälp men lycka till
he
4
hessel
BMW 525ia -94
Hej håller på o smörjer för fullt ännu inget resultat, men fortsätter ett tag till. Har inget hål vid armstödet utan fällbart delat baksäte men låsningen där fungerar inte heller, måste antagligen plocka bort låsanordningen om det nu går i uppfällt läge. Så den vägen är stopp oxå.Så jag får väl hoppas på 556 brukar ju lösa det mesta. Åter kommer om det fungerar eller inte
hade lika på min, gick inte att rubba med nyckeln men efter lite fippel med 556 o nyckel så gick det till sist,
lycka till!
Har du fler nycklar så prova med en annan.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.