|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag och farsan var just ute och dividerade om hur jag skulle få ett grymt tryck i min e36.. Jag blev mycket sugen på att lägga båda mina fyrkantiga 12" I hatthyllan. Med mdf skiva på ovan och undersida av hatthyllan som baffel. och sedan för att fästa lådan till dom. Hur mycket kommer jag behöva styva upp bilen för att göra det här möjligt tror ni? ÄR det här ens MÖJLIGT? | |
| Mdf bafflarna kommer nog styva upp hatthyllan tillräckligt och sedan kan du ju dra ett par stag ned till bagagerumsgolvet för att avlasta från tyngden. Jag skulle vara mer orolig över hur bakrutan klarar trycket. | |
| tja bakrutan spricker nog om jag släpper lös dom fullt.. Det är inga B högtalare ;) Utan the real deal ;) | |
Robsarve |
Dina kicker-basar är inte gjorda för att sitta så. De skall sitta i låda. Att kapa stora hål i hatthyllan är dessutom inte värdens bästa ide då den är bärande. Bygg en bandpasslåda enligt kickers specifikationer och låt rören mynna ut antingen genom skidluckan om du har en sån eller under högtalargallren i hatthyllan. (du tar bort högtalarna där först.) |
|
I min fd E36 323 tog jag bort de bakre högtalarna helt för att få in bas i coupen. Detta fungerade alldeles ypperligt med den 12" låda jag hade då. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Robsarve. jag hade tänkt att bygga en låda under. Wendtan. Hur exakt fick du portarna upp dit? En ritning? :D |
|
|
Groovey så här kan du ju göra: Länk Men du kanske har sett denna förut.. Bilen: Länk |
|
|
WGiant. Länken funkade tyvärr inte :( |
|
| Säker? Funka för mig.. testa denna då: Länk www.garaget.org/?car=10098 | |
|
jag har sett den där. Finns bara ett problem. Mina basare behöver enorm låda ;) Speciellt i bandpass Tack för tipset dock |
|
|
Jag portade inte in genom hålen. Jag öppnade bara upp så bastrycket från 12" lådan nådde in i coupen. Dvs jag tog bort allt utom högtalargallren så utifrån syntes ingen skillnad. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan. Det var en lösning jag funderade prövade på. Men det blev ingen förändring.. | |
|
För min del blev skillanden väldigt stor. Trycket ökade markant in i coupen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Vad har du för bas, steg och låda? //Simon |
|
| Kicker Sl7124 och ett kx1200.1 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.