AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.590

Misstänkt bedrägeri?

Sida 2 av 2
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Det måste ju finnas folk som dom kan lura, annars skulle dom inte lagt ner så mycket tid och jobb på detta.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Självklart hittar dom folk som går på detta eller åtminstonde en bit på vägen så att dom kanske kan lura av dom en mindre peng i någon "oförutsedd" avgift i samband med transporten eller liknande.

Som alltid när det gäller den här typen av "business" så gäller det att nå så många som möjligt för att fånga någon då och då. Till deras fördel är ju att människan i grunden är girig och hoppas på att kunna göra det där speciella klippet. Sen fångar dom nog också en del som helt enkelt är mindre smarta, godtrogna eller av någon annan anledning har svårt att se igenom "scammen". Principen dom jobbar efter är ju i många fall inte helt olik de sk Nigeriabreven.

___
//Ulf
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Några exempel...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Jag gick i tankar om och köpa mej en m5 e39 innan 7:an , hittade då en till jättebra pris på mobile.de .
jag fick nästan EXAKT samma mail som svar , killen hade bilen i england osv..
Fattade ju direkt att det var något skumt så jag bad honom fara dit idioter tillverkas...

Mvh Richard
Dessa "affärer" är tyvärr rätt vanliga. Köper själv rätt mycket och ibland relativt dyra grejer via Ebay, oftast kamera relaterade, och har själv till 99% bara positivt att säga om ebay, men tyvärr ibland använder dessa lurendrejare ebay och liknande internet sajter.

Skulle aldrig själv skicka några pengar i en liknande affär. De som gör de här affärerna är nog inte "Gerthrud" 27år, som blivit fast för snatteri, och en och annan skattesmitning från München, utan snarare Ivan, Ivan & Ivan, som står bakom en rätt så välorganiserad brottslighet.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.