|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var intresserad av en bil från mobile, mailade säljare och fick svar ca 1 månad senare. Han var villi att sälja bilen till mig, billigt. Men han hade flyttat till England och bilen var där. Han hade dock en mycket bra lösning. Man betalade bilen till en seriös transportfima vid namn www.eucatrans.com Sen skickade dom bilen till mig och efter 5 dagars test fick bestämma mig om jag ville ha bilen, isåfall betalade dom mina pengar till säljaren och jag behåller bilen. iannat fall får jag pengarna tillbaka och bilen skeppas tilbaka. Men jag misstänker att detta verkar vara ett försök till bedrägeri då denna domän registrerade september 2005 och söker man efter företagt på internet så finns det inga uppgifter om det. Läser på deras sida så skall företaget ha funnits sedan 1987. Vad tror ni andra? | |
|
Jag tror att det är blåsning. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Av vilken anledning? Man måste isåfall på nått sätt varna andra tycker jag |
|
| 100% bedrägeri!! | |
parolof |
bara att frakta bilen kors och tvärs över nordsjön om du inte vill behålla den låter helt sjukt |
| Vad skall jag maila till honom? | |
|
Du är väl inte skyldig och maila honom? Skriv inget alls! ------ Länk |
|
janli |
Det här som du beskriver, är ett vanligt sätt att blåsa folk. Svara inte!!!!!!!!! Stolt ägare av en M5-93 Ny importerad. Bilen hämtade jag själv. |
|
LME: Något i stil med FUCK YOU vore väl ganska lämplig eller ? Fattar du inte själv att du hålle rpå o bli blåst eller ? Allvarligt ? |
|
| och självklart var bilen du var intresserad av ca 50.000 billigare än alla andra motsvarande bilar.. | |
| Jo, men jag vill maila något spydigt så att han fattar att jag vet att det är en blåsning. | |
|
Otroligt va optimistisk man kan vara...! Maila inte tillbaka eller om du känner dig skyldig att göra de så be dom dra helvete Min Bil - Länk |
|
|
Du kan väl på riktig engelsk dialekt skriva, f(e)ck off! ------ Länk |
|
parolof |
varför vill du inte låta honom veta att du kommit på att det är båg?? |
|
jag är ej insatt och har inte varit i kontakt med någon bedragare,Men vad jag har läst här på forumet så är det stor blåsning på gång!!Om du inte vill fucka honom så kan du alltid förhala affären med företaget jävlas tillbaka och lova datum hit och dit :-) lite ska dom ha allt helt enkelt.bra att sånt här tas upp på forumet ,det är inte kul och lära sig den hårda vägen när det gäller bilar!! Mpower |
|
|
Självklart är det en blåsning, det råder det väl inga tvivel om. Skriv att du ska till England nästa vecka i andra ärenden och att du vill komma och köpa bilen på plats och köra den hem (ta färjan) Roligt att höra om du får något svar då eller om bilen blivit "såld" |
|
Evol-79 |
Helt klart ska du säga att du har vägarna förbi och vill boka tid att titta på bilen. |
| Teknikens värld skrev flera sidor om bilbedrägerier, detta var tydligen det allra vanligaste tillvägagångssättet. Så.... Betala inte en spänn till nån för gudss skull... | |
| Hittade en himla fin 996 c4 härom dagen på mobile som jag svarade på. Då fick jag den gamla vanliga berättelsen att han flyttat utomlands fast bilen fanns kvar i tyskland osv och länkade till mobiles secure payment typ fast detta var en phishad sida eller va det nu kallas. Himla fint gjord faktiskt. Undra hur många som går på sånt och betalar in en handpenning på i detta fallet EUR 5000? | |
|
LME: sök här på forumet för det finns ett antal liknande stories. Det finns t o m annonsörer som vill skicka bilen med flyg till dig för påseende... Skickar du svar att du vill komma förbi och se på bilen så kommer du antingen att få ett svar att bilen redan är inlämnad på transportfirman alternativt att han i så fall vill ha en handpenning för att hålla bilen (som du aldrig kommer att se röken av). I de flesta fall så kan man redan i annonsen se att det är något som inte stämmer. Bilderna är ofta tagna i USA alternativt i något land som inte är det som bilen borde vara i. Utrustning, årsmodell, etc innehåller ofta felaktigheter. Sist givetvis priset som brukar ligga på 30-60% av ett normalt marknadspris... ___ //Ulf |
|
|
Hello, You have to register with the shipping company first of all. then I will start the shipping procedures and only after you will receive the tracking number for the car you have to deposit the money with the shipping company. All the details regarding the payment you can discuss with the shipping company agents. Please announce me after you register. Kind Regards, Gertrud |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.