|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett stötdämparbyte på gång på en av mina bilar och nu har jag funnit en sats från Osrav som verkar vara ok men skulle gärna vilja veta vad ni har för erfarenheter av Osrav stötdämpare. Osrav VS. Bilstein kan ju vara intressant om någon har testat. | |
| Osrav?? Har aldrig hört det! | |
|
Ytterligare ett märke som man aldrig hört talas om :/ "Osrav"...He,he,låter som något "ryskt" plagiat eller nå't ;) Ok,tyvärr inget bra svar alls...Men säkert någon här på forumet som hört talas om detta...Kanske. Mvh Janne. |
|
|
Man får vad man betalar för, mitt tips är Sachs eller Bilstein med Orginalfjädrar eller HR sänksats. Köp inne en massa skit dämpare som är tillverkade i ex: Sydafrika de brukar vara som cykelpumpar. Bra stötdämpare och fjädrar är viktigt för bra säkerhet på vägen, skulle du köpa billiga skit bromsbelägg och riskera att inte kunna bromsa som det är tänkt från början? MVH |
|
|
Jag håller med om att man får vad man betalar för, det var därför jag blev nyfiken på Osrav dämparna för dom är inte speciellt billiga. Det skiljer inte mer än ca en dryg tusenlapp prismässigt upp till Bilstein dämpare. För övrigt så tillverkas dom i italien. Anledning till att jag blev intresserad av just dom här dämparna är att jag hade tänkt köpa Bilstein Sprint (anpassade till sänkta bilar) till bilen som jag ska byta dämpare på, men då visade det sig att Bilstein inte hade sprint modellen till den bilen och dessa Osrav dämparna är anpassade för sänkta bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.