|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ni får ursäkta mig om jag skriver i fel forumsdel, är inte särskillt rutinerad autopower-användare. Det är så att jag och en kompis till mig är sugna på att gämföra våra bilar mot några fina M3 och M5or innan vintern slår till på alvar och bilarna hamnar i garaget. Jag själv har letat hela sommaren efter roliga bilar att gasa mot men inte hittat något av intresse tyvär. Jag kör en Saab 9000 Aero med ca 400hk och kompisen kör en S40 med runt 300hk. Volvosarna väger ju dock inte så mycket så dom flyttar på sig riktigt bra iaf. Så, det hade varit väldigt roligt att kunna träffa några av er med M3 (Gärna E46) och M5or el. annat roligt någon kväll den närmsta veckan/veckorna. Detta handlar inte om märkesrivalitet på något sätt utan det hade varit en rolig grej att få gasa lite och köta med likasinnade bildårar och gämföra sig mot era toppversioner som ju atlltid varit lite av en måttståck för snabba vardagsbilar. Kunde ju även bli lite filmat av detta vilket alltid är kul att titta på. Så är ni sugna på att gasa så hojta till i tråden så kan vi sköta resten över PM om det finns på detta forumet? Mvh Ronny | |
|
Tyvär så vet jag inte vem som kan "testa" att "leka" med er innan vintern. Men du / ni kan försöka med att kontakta Erik Kilander. Han har en 323 med M5 3.8 motor. Vet inte vart han bor. Men ni kan säkert träffas någonstans på någon träff när sommaren kommer och "testa" lite |
|
|
Kilanders bil är mycket imponerande, men har inget med detta att göra. Ronny Olofsson |
|
|
Limmet kanske ställer upp? ;-) |
|
|
Du kunde ha fått provat mot min gamla bil, med något uppskruvat laddtryck=). Fast denna är såld=( nu! |
|
| Jag tror att ingen vågar ställa upp rädd för att förlora! här inne vill dom flesta bara se på svart o vitt, mycket snack brukar det vara när det kommer vs och nu inget när det är verklighet som gäller ;) kan ni vänta till vår så ställer jag upp med min när jag har köpt den:) :) | |
|
Ej så vanligt att "toppversionerna" är trimmade så pass mycket som era bilar men någon kanske nappar? Mvh Danne |
|
|
Det var därför jag sa att man kunde köra mot min fd bil. Det är ju en nästan original alpina BMW. med lite höjt laddtryck. Lite modiferad som deras=).(Gick rätt så bra) Fast jag hade ju bott i fel ände men hade kunnat åka ner till dom=). Hehe nu ska man snart ut på stan=).festa. |
|
| Hoppas att nån gör det kul att se hur det går,man vill se film med på det. | |
|
Hehe, limmet håller till ett par hundra meter från min bostad, men de e väl inte ens en M3 så de e ju inge kul... :-D Daniel, trimning är inte nödvändigt. Standardbilar duger mycket gott. Det är gämförelsen i sig som är kul. Sen vem som är snabbast visar ju bara på det ena eller andra, lika roligt för det. Så finns här några som vill ställa upp och ha lite kul så hojta till ganska snart, för vintern är nära... =/ M5(E60) och M6 oxo intressant. Ronny Olofsson |
|
|
Det skulle kanske vara kul, kan tänka mig ställa upp. Men har tyvärr inte kvar nån BMW just nu, men kan ställa upp men min Porsche 944 Turbo!? Har ju varit dåligt väder de sista, ingen idé att testa om det inte är torrtväglag :-). Ta inte illa upp, men driver inte era bilar på fel hjul *ler* Diskret och fin SAAB! |
|
jimmy/bmw |
skulle var kul om en m5 e60 kunde komma eftersom din bil ska var snabbare 100-200!! Ungefär hur mycke väger en 9000 aero da? |
|
B.T --> Det hade vart jättekul!. Nästa helg kanske hade passat? Vi kan ju hoppas att några BMW-killar läser detta och har lite tid över till helgen oxo. Jo torrt väglag är en förutsättning för mig som driver i "fel" (Jag håller inte med ;-) ) ände. Spinner vääldigt långt upp i hastighet annars tyvär. Släng iväg ett mail till mig så kan vi se om det går att få ihop något kul. Det gäller även andra som är intresserade att vara med. Jimmy, tänk på att mina tider är klockade efter hastighetsmätaren, klockar man med riktig utrustning, verikom/gps el. liknande blir det helt säkert sämre. Har lagt några accelerationsfilmer, bl.a. 80-250 km/h här om du vill titta. Länk En 9000 Aero väger ca 1500Kg utan förare. Hur snabb är nya M5/M6 i samma intervall? Ronny Olofsson |
|
jimmy/bmw |
M5 E60 ska gör 100-200 på 9,3sek och m6:an på 8,6sek !! en m5 e39 och m3 e46 läre du plocka iaf ! Filmerna funka inte för mig så jag för titta på dom imorron på min andra data ! Men den verkar sticka på ganska bra din 9000 =) |
| Svinfet bil. Hade aeron vart bakhjulsdriven så hade jag ägt minst en vid det här laget :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.