AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.565

Köpa E46 med "mysko" färgsättning? Hjälp behövs snarast, ska bestämma mig imorgon..

Sida 1 av 2
Oj oj vilken ångest jag har... Var och provkörde en Turmalinviolett E46 Touring förra helgen, färgen tyckte jag var ganska ok trots allt, men tyvärr hade den en murrig vinröd klädsel invändigt dock hade den sportstolar vilket jag gillar. Tänker som så att om man hittar en bra beg svart delskinninredning och silver interiörlister på det så borde man väl kunna leva med bilen samt förhoppningsvis kunna sälja den en dag även om alla verkar vilja ha svart/silver eller blått på sina bilar...Vad tror ni?

Kanske blev detta fel forum...men det gäller trots allt en E46...

Kan väl tillägga att bilen kändes klockren i allt, men jag ryggade mot det lite gubbiga intrycket bilen gav trots 192hk, sportstolar fula prickiga interiörlister etc...om ni förstår hur jag menar dvs Hjärnan sa KÖPoch Hjärtat sa LUNGA DIG!

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Du ska aldrig köpa en bil om Du är missnöjd innan du ens köpt bilen. Det är bättre och vänta tills du hittar bilen du verkligen vill ha än att hoppas på att hitta någon begagnade delskinn-inredning!

------
Länk
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Har du nån bild på den violetta färgen?

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Nej jag vet att det ska kännas rätt egentligen, men om vi ställer saken så här...jag bor i norrland=snö/isiga vägar och är i behov av drag (dyrt att eftermontera) samt motor och kupévärmareuttag...

De flesta bilar jag hittar är 320touringar utan något av ovanstående, ja ibland vinterhjul...till i stort sett samma pris som denna jag har på kornet, och den har förutom full servicebok samt en ägare: 193hk (325) ,fyrhjulsdrift, motor & kupevärme, avtagbar dragkrok samt vinterhjul...sen har den comfortpaket samt pluspaket och ser ut som ny under så den mest körts på norrländska inlandsvägar...som sagt hjärna VS hjärta....men med ny roliga inredning blir den betydligt trevligare för hjärtat misstänker jag...

Länk till färgen, mycket svår att se då den skiftar friskt, ibland är den nästan röd, ibland grön (tycker jag som är färgblind...) och ibland violett-plommonfärgad...

Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Säten fram såg inte direkt fräsch ut!

------
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grodan: tror att länken bara var för att beskriva färgen eftersom det är en 320 och i beskrivningen ovan handlade det om en 325 med vinröd klädsel.

___
//Ulf
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Aha, sorry!

------
Länk
Jo du dom där sätena såg ut att ha haft det blött värre...hoppas bara det var vatten dom spillt...

Nåväl, vad tycke ni om färgen? Har läst både tummen upp och mer skeptiska uttalanden, verkar vara 50/50 här på forumet som gillar den...

Och förstår ni mig när jag menar att bilen är tokrätt i allt utom just färgsättningen och då specielt inredningen...man är ju lite konservativ...

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
färgen var väl lite som kameleontlacken eller? skiftar i olika färger i olika ljus?? kanske heter Turmalinviolett, tycker iallafall färgen är skitsnygg
ki
226
kim750
530da-04
thunderswede: färgen på bilen du länkade till är riktigt snygg,
speciellt att den skiftar i ljuset. Men det är ju min uppfattning:)

Mvh
Kim
-Cruiser / Kim750. -Tack för dom uppmuntrande orden, jag har sett några bilder på bilen då den står i solen och då skimrar den riktigt läckert i olika nyanser...har dock bara sett den "live" i mulet väder och då var den diskret.

Ska beställa silverfärgade interiörlister för att lätta opp stämningen invändigt och sen får man se om man vänjer sig med den mörkröda inredningen eller om man hittar en prisvärd i svart hel/helskinn framöver.

Det blev iallafall affär idag efter en hård prisförhandling, det ska blir roligt att prova en fyrhjulsdriven BMW i vinter.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Grattis. Lägg upp bilder så får vi se om den får godkänd! ;)

------
Länk
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
vill ha min BMW i den färgen, riktigt het
Ska hämta bilen först i slutet av denna vecka pga att lesingspärren ska hinnas ta bort samt att jag har 50mil enkel väg till den och då ska jag försöka lägga upp nya soliga bilder i galleriet.

MYCKET snygg färg verkligen!!!

Lite kul med en udda färg som sticker ut bland alla silvriga och svarta bilar nuförtiden! Snygg!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
SpineKracker
Håller med, den lacken är snygg!
Inget fel med röd inredning, det har jag själv! Dock i skinn =)

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
Turmalinviolett är skitsnygg! Speciellt ihop med de ljusa Björklisterna! KÖP KÖP KÖP!

Mvh,
Kalle
Känns bra att veta att kulören är uppskattad, inte lätt att avgöra för en färgblind stackare som jag...

Håller med om att björklisterna är helt otroligt läckra, ska höra med min handlare imorgon till vilket pris han kan sälja ett komplett listpaket åt mig för, gissar att det handlar omkring 5000kr och då måste jag nog besinna mig och köpa original silverlister som "bara" kostar 1600kr hos stylabilen..

De originalmonterade listerna är det absolut fulaste jag sett, dom har liksom ett psykadeliskt rutmönster, mycket märkliga...

Är rädd att 5000:- inte räcker för en sats björklister... men vad det än kostar så är det värt det :) De psykadeliska originallisterna är inte för vackra :)

Lycka till!

Mvh,
Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.