AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
978

Z4 Hardtop justering

Jag undrar hur man rent praktiskt bär sig åt för att justera hardtopen? Går det att göra själv, behövs specialverktyg?

Har köpt en begagnad hardtop till min Z4, den sitter ok men ljudvolymen inne i kupén är så hög vid hastigheter över 100 att det nästan är omöjligt att uppfatta vad som sägs i radion.
Vore tacksam för hjälp fr. Peter
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Hur menar du att ljudnivån är hög, tjuter det eller drar det eller vad?

Är det original top eller pirat?

Mvh
PG
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
tja!
Sök på inlägg ifrån mig så kommer du få ett par tips!
Men kortfattat så mäste hardtopp justeras efter bilen.
Inget stort jobb men det gäller att hitta rätt mek.
BMW segeltorps vekstadschef kan detta utan och innan.
Jag lovar att det kommer löna sig att åka dit se tidigare innlägg!

"Z4 love it"
Ljudnivån i en cab är ju högre en i en kupé, men med hardtopen ökar ljudnivån rejält jämfört med att använda caben, det drar däremot inte. Hardtopen är original.
Bor i Halmstad,var och hämtade hardtopen i Sthlm, Segeltorp är väl Sthlm, känns lite långt för tillfället. Det är väl så att man bör lämna in den, hittade förresten en inofficiell installationsanvisning på nätet, länk Hardtop:
Länk .
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
LYCKA TILL!
TROR DU KOMMER ATT FÅ TILL DET BÄTTRE SJÄLV MED ANVISNINGEN DU HAR MEN ANNARS SÅ KAN NOG EN SIGNAL TILL BMW SEGELTORP VARA ETT TIPS!
Jag fick höra allt ifrån att det inte vare BMW själva som tillverkat hardtoppen till att det ej gick att justera osv, innan jag besökte en annan verkstad som visste hur det skulle justeras och detta på en kvart!

"Z4 love it"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.