|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ny på forumet och även ny i BMW men trivs som fisken i min E30 Touring! Ser fram emot många trevliga stunder vid datorn. Har en "märklig" fråga. Min 320 i Touring från -89 ger parkerad ifrån sig ett "surrande" ljud när man står bakom bilen! Någon som har upplevt något liknande? BMW-hälsningar: Nisse | |
|
Det kan vara klima spjället som stänger. Det låter så en stund efter man har stängt av bilen. Men jag kan ha fel det kan vara nått annat åxo. Invänta fler svar Välkommen till forumet. |
|
|
Skulle påstå att bensinpumpen surrar, baserar detta på att du säger att du står bakom bilen, men hur ska det gå till? Du menar väl avvriden nyckel? Konstigt, nåt elfel? bakrutetorkarens motor kanske? Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Hej! Tack för svaren! Tja, det märkliga var att efter det att en bra stund efter att jag stängt av motorn (ingen nyckel i) så passerade jag bilen och hörde precis vid bakstötfångaren att det lät som ett surrande läte under bilen?? Ljudet hördes i kanske en timmes tid när man sitter på huk bakom bilen. Lät som en liten timer eller så! Nåväl sedan tystnade det i alla fall. Om det känns igen så är jag tacksam för tips. Underbar bil du har, Zoltan! Håller med om att E30 är något speciellt. Min är också en "originalare" med få ägare. Bilder kommer så fort jag hunnit plåta. Hälsningar: Nisse |
|
|
Tack, synd att jag inte kan/vill använda den ännu, vill inte ta upp den till storstan där vi bor nu, planerar att flytta snart, hoppas på garage. Men den "pulas om" en gång varannan månad, lite jobb kvar sen är den tip-top! Kan kanske ordna nån liten träff till våren i växjö o dela med oss lite... Konstigt ljud du har där, ingen aning. Har en del specialverktyg i växjö om du behöver låna det Nisse, på Teleborg... Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Hej Zoltan och lier! Tack för det! Hoppas att inga verktyg ska behövas men vis av erfarenhet så blir det nog så, på sikt i alla fall... Det där ljudet är super-märkligt men jag får in och kika under bilen nästa gång det uppstår. Jag har pratat med några teknik-begåvade polare och samtliga har gett mig -"det där måste du ha drömt grabben"-minen men jag ska nog reda ut det vid tillfälle, återkommer. En träff i Växjö framöver låter väl strålande! Hälsningar: Nisse |
|
|
Det är inte så att du köpt bilen av en Skummis och det du hör är polisens "spårningsmanick" - hehe? :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.