|
|
|
|---|---|
|
TJena! Ngn som vet var man kan få tag på den speciala nycklen som man behöver för att kunna skruva ner/upp på coilovern ? Alltså ställbara dämpare jag syftar på :) finns bild nedan : inringat med rött ! Länk | |
|
Vilket coilover kit har du? |
|
|
Du behöver ingen nyckel. En skruvmejsel och hammare funkar, Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
| Hobbe Z4: Kan ju vara bra att ha när man ska sälja kitet :) | |
|
Jacob, Inte många som är intresserade att köpa begagnade coilovers. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Du kan andvända en"haknyckel" för ändamålet, brukar använda det till endurohojen när fjädringen skall justeras bak finns att köpa hos välsorterade järn/verktygsaffärer som t.ex här>>Länk mvh |
|
|
Jacob_M3: det är HR Coilvovers Hobbe Z4 : Jaa, jag tänkte skulle använda mig av det... eftersom jag inte orkar och leta efter nån som säljer den nycklen man igentligen ska ha!! Känner inte för o beställa och vänta 1-2 veckor. Men det borde ju funka som du säger... =) |
|
| Dutta: Japp, det är väl precis så det "riktiga" verktyget ser ut ?? | |
|
ACS: Jag gissar att originalet ser ut som en haknyckel, har bankat själv med hammare och skruvmejsel men man stukar/sabbar justermuttern för mycket så jag råder dig att köpa en haknyckel. mvh |
|
|
Dutta: Jo, specielt när man ska "spänna" ihopa fjädern.. blir massa bankande =/ Men nu har man fått lite tips iaf :) Tackar dig & övriga för all hjälp :) Mvh ///ACS |
|
|
Hobbe Z4: Jag har sålt ett par stycken och det har aldrig varit speciellt svårt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.