|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tozzy: om jag förstår dig rätt när du menar innerskärmar så har dessa på de E39 jag har/haft varit utan klarlack och av en mattare struktur. På min befintliga som är i Titansilver så ser nästan de lackerade ytorna i motorrummet ut som det bara är grundlack. Låter ju som mer än 7500 mil även om "titanet" ska vara riktigt dåligt på de första årsmodellerna. Gäller nog att titta på och köra så många M5:or som möjligt för att lära sig hur x antal mil borde kännas. ___ //Ulf |
|
|
Men Tozzy: Vem vill ha en M5 E39 med tyg/läderinredning? Kan förklara åt mig den där inredningen? Fanns den alls att få i skandinavien? M5 hade ju läder som original utrustning, eller? Är då "snik, men utan att halka omkring tyget" extrautrustning? Länk |
|
|
Tozzy: Min M5 saknar nog även den klar lack i motorummet. (Carbonblack) Ser riktigt matt ut:(. Min är dock INTE krockad. Tydligen sparar BMW på detta? Länk |
|
|
Kankse är jag som är nojjig med det där om klarlacken, har för mig att det glänser vackert i min 540, ska kolla det imorgon. Bayerishemotor: Håller med dej, jag vill ha bi-color helläder på min blivande. Denna var iof importerad från Tyskland och det fanns säkert som option där.. Var och kollade på denna bil i rent studiesyfte och så kanske det hjälper någon annan som funderat på att åka och kolla just den bilen..... En annan rolig detalj som jag upptäckte på denna M5 var avsaknaden av reservhjul, låg en liten kompressor framför batteriet som satt på mitten!! Coolt att den är så pass "race optimerad". Sen hade den en lite "låda" på innertaket bakom takluckan, misstänker att det är ultrljudssensor till larmet. eller ?? Oj, vad svårt det är att behärska sig ;) men jag har bestämt mig för att verkligen leta efter "min" pärla denna gång, annars är jag vädigt spontan när jag köper bilar och då går det som det går ibland..... med en del riktiga minor |
|
|
Jag har för mig tyg/läder fanns att få "utan xtra kostnad", men vem hade valt det... M5 har inget reservhjul, tacka avgasrören för det;-) BMW är "smarta" och sparar lack där det inte syns, därav matt nyans i motorrum m.m. Men har man klarlack, som övrigt lack är ju det ett dåligt tecken, även om det kanske ser snyggt ut... Nicke |
|
|
Lådan i inner taket har jag också, det är sensorn som känner av om en ruta krossas, eller nåt rör sig inne i bilen, som du säger. Jippii! -2500inlägg! Länk |
|
|
Nu har jag kollat nogrannare på min 540 och den har faktiskt inte heller någon klarlack i motorrummet. Men det är inte lika tydligt på min Svarta bil jämfört med den Blå färgen som är mycket mörkare i tonen utan klarlack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.