|
|
|
|---|---|
|
Världens grymmaste bas MTX Jackhammer. * 22" * 12000W MAX, 6000W RMS * 163kg * 6,5" (17cm)Talspole * Slaglängd 13cm * Monteringdjup 70cm * Leveranstid 6Mån ENDAST 34995:- Länk | |
|
Sett Pimp My Ride avsnittet när dom installerar en sån i en bil, ser rätt mäktigt ut när dom kör in basen i lokalen på en gaffel-truck :) _______ /Chrille |
|
|
En intressant detalj: Det är en av de få tillverkare som anger arean på talspolens tråd, (19 gauge) c:a 0,7mm2 alutråd. När man lindar koppartråd (som leder lite bättre än alu) till spolar, transformatorer osv så brukar man ha 3A/mm2 som norm för max ström utan skadlig uppvärmning. Sen får var och en räkna på vad strömmen blir vid 6000W i t.ex en spole med 4-6 ohm resistans... Ledtråd: I=roten ur P/R. FP |
|
| 17 AWG står det på hemsidan, dvs 1.0 mm2. Men som skrivet tidigare, I=sq(P/R) blir högt.......... | |
Ulke |
vem fan vill förstöra sin välbalanserade bmw genom att slänga in 163 kg metallskrot+ett kärnkraftverk? sinnessjukt... //Ulke |
|
Så här står det under specs när jag kollade: "6.5" voice coil with 19 guage, flat wound, high-temp aluminum wire" Spelar kanske mindre roll, med 6000W under längre tid än några mS så lär den må dåligt. FP |
|
| Jag skulle inte åka omkring med en sånn i min personbil ens om jag fick den gratis ! | |
| En sådan bas är nog mest något som tillverkaren tar fram för att kunna ha som flaggskepp i marknadsföringen. | |
|
Check dis out :-) Länk Vi snackar fet bas :-P |
|
|
Hur stor låda tror ni jag behöver till fyra sådana i baksätet på z3 coupén? Och vilka fjädrar skall jag köpa för att inte köra runt på innerskärmarna? Tror ni jag kan driva dem alla med ett MDS superduperultramegapower slutsteg på 4x2000 watt för 995:- ? En absolut måste ha pryl.. / Fredrik |
|
|
Jäklar! killen kommer få problem med sin hörsel framöver... Mvh Dragolito |
|
|
Varför inte satsa på nåt seriöst i stället? Det finns t.ex akustiska givare för fabriksskorstenar som med jämna intervaller skakar ner sotet i botten med ljudvågor. De är på många kW, och då snackar vi riktiga kW! Eller varför inte lägga ett anbud på den ångdrivna mistluren till Queen Mary I. Gediget bygge i gjutjärn, vägande några ton och flera meter lång. Kanske inte lågbas direkt men himla många dB utlovas. Det ligger en i reserv ombord och väntar...) FP |
|
teamchameleont |
den är under all kritik den basen tyvärr... spelar inte nåt alls bra.. har enlgt min sponsor som själv tar hand jackpott hela tiden, fått ett mail från el kille som testade en sån. han var på väg att somna, den är inge bra tyvärr.. det är en prototypbas enbart.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.