AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
919

Värdeminskning CSL

B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Funderar över att köpa en CSL. Undrar om någon har en uppfattning om hur modellen verkar hålla värdet på privatmarknaden.
300
höfläkt
535daT -05
Är i samma funderingar. Det finns ju bilar med måttligt miltal på 54000€ dvs 500.000,-
Samma "icke csl" ligger på 350.000,- (vanlig M3 med lite mil och mycket utr)
Tror bilarna följs åt neråt med ungefär samma antal tusenlappar.
Kanske 300 resp 450 i sommar??
Tror att den kommer hålla sig över 500` ett tag till.
tror nästan att csl:en kommer hålla sitt värde mycket bättre än m3 gt och kanske även gå upp en aning dådet är en samlarbil
B3:

Med tanke på att det var ett begränsat antal tillverkat så kommer den att stå sig ganska bra, sen att den har en underbar låda gör saken inte sämre.

300
höfläkt
535daT -05
om man ser på antalet tillverkade, och baserar detta på hur värdeminskningen blir, kommer cls att minska kraftigt.
Se bara på M3 GT.

cls:en är lite mer speciell och tappar väl inte så pass kanske. Men m3 gt är 10 år, och kostar max 150´(man skall iaf inte ge mer). Om 10 år finns det en ny csl. Kanske även som begagnad....
då lär inte e46 csl stå i några 500 den saken är klar
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Såg i expressen att när kingen krockade med sin i den där rondellen så värderades den till nypris eftersom man ansåg den vara en samlarbil. Tror tom att man värderade den över nypris, om jag nu inte minns fel. Kanske vill man ha kvar kungen som kund :-p

B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Vill dock inte påstå att det har något med det faktiskt marknadsvärdet men ändå.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kungens bil blev väl ändå inte så farligt skadad så FB borde ju ha renoverat den. Varför skulle de ha gjort en värdering överhuvudtaget, det är ju bara att laga fronten? Jag får inte ihop det.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Ge
639
George.K
330ci - 02
Tror den kommer att hålla värdet, folk snackar om värdeminskning om tio år, det är ju en annan femma.

Ser man i dagens läge så tror jag inte den kommer sjunka jättekraftigt.
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Lövet: det var nog expressen som tog reda på det.
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Fel av mig, det var aftonbladet. Fel igen, det var till nypriset den värderades. Länk
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Bilen renoverades. kostade futtiga 100 lök
735
B3: Då är säkert försäkringen än mer gynnsam på en csl än på en konventionell m3 e46 ;-))

Vad gäller vårdet tror csl kommer klara sig bättre än den"vanl", men ngt sammlarvärde är det nog inte tal om...

BMW-förare älskar oftast!
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Försäkringen antar jag är skyhög!? Nej, jag tror inte heller att det blir nått samlarvärde på CSL. 1500 bilar är för många och modellen är inte mer unik än att det troligt kommer nya dito varje gång det kommer en ny M3:a. Vad som däremot är intressant är om man kan äga en CSL några år utan att förlora mer pengar än man skulle gjort på samma tid med en m3 e46. Jag betalar ju hellre mer i ränta och försäkring än att förlora massor på värdet... eller nåt sånt :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.