|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag vet att en del av er tycker att sådana här favvolistor är meningslösa, men jag kan ändå inte låta bli att fråga vilka andra märken och modeller ni sneglar på ibland, även om det är svårt att erkänna så här offentligt...;-) Tänk er in i den (hemska situationen!) att inköp av en ny BMW vore bannlyst av något skäl: Vilken modell skulle ni då välja? Eftersom de flesta av oss håller sig till i huvudsak europeiska "standardbilar" avhåller åtminstone jag mig från att lista Lamborghini, Koenigsegg, MB 300 SL och andra mer eller mindre ouppnåeliga onaniobjekt... Nedan följer några icke rangordnade favoriter från mig: Alfa 156 (handtagslösa bakdörrar ett genidrag) Peugeot 406 2d coupé (apvacker och stygg coupé) Volvo C70, eller ev S60 (ja, jag tycker trots allt nån av dem platsar här...) Opel Calibra (hatar egentligen Opel, men modellen är faktiskt tuff) Audi (nån av de tuffare modellerna, kan inte deras beteckningar, A4, S8 eller nåt liknande?) Mitsubishi Galant (har faktiskt lite BMW-potential, med haj-nos etc) Honda Prelude (fanns nån snygg modell för ett par år sedan...) VW Corrado (jodå, ganska OK) Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 | |
| Att titta på är en deal, att köra och få givande körintryck bakom ratten så gäller BMW. | |
518i slow mobil |
Kan hålla med om att C70 e läcker, fast den kostar ju som en bimmer också. Kanske en gammal Calibra eller Vectra? Det skulle ju inte vara fel.... Enda e väl att man får byta bil varje år pga rost.... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Utöver BMW kan jag antingen tänka mi köpa Nissan 200 SX Turbo eller Honda Prelude 4ws (den kantiga generationen) Det är härliga bilar. Går bra och framförallt roliga att köra! ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Hej Efter BMW så skulle jag välja förjande: Lexus is300 (pga att den e skön+ så ha lexus bilarna den högsta kvaliten av alla märken) Lincoln Navigator("assss" sköön jeep") Mercedes 600SL(fin kärra me "grymmt drag") ..... ..... |
|
| Volvo V70 2,0. Antingen eller, inget mesande. Fast jag skulle ju iofs inte tacka nej till en M5 med fria service och rep i 10 år...någon som kan fixa??? | |
| Att alla oplarar rostar är lika mycket sant som att bmw bygger världens snabbaste bilar. | |
|
Vilken meningslös fråga. Men OK, då: Maserati 3200 GT Ferrari 550 Maranello Jaguar E-type convertible Sen finns det inte fler. |
|
stimpenbmw |
Jag listar bilar som är realistiska för mig att införskaffa. Listar ej typ alla dröm bilar. Audi S2, Audi V8, Nissan 200sx, Toyota Supra, Lexus GS eller LS eller vafan de heter 93-95, Mercedes C 280... Dessa kommer jag på såhär på rak arm. besök #bmwpower på dalnet! |
|
1. Ferrari 355 GTB 2. Ferrari 328 GTB 3. Ferrari GTO 4. Lamborghini Muchomucho eller nåt... den nya alltså. Endast utséendeberoende. |
|
sebbe_bmw |
Skulle väl tänka mig en Merca E eller S klass om man skall ha person bil..Även kupérna är ju läckra men inte så mkt som BMWs så... Sebbe |
|
SKODA Felicia Ozz |
|
|
Kom å tänka på en linten "dikt" när jag läste 518i slow mobil & acey's inlägg.... Köp en Opel bli belåten... Sen naturen genom plåten... Hehe... Jaja, en liten parantes bara men men... Ha det! //Eson -------------------------------------------------------------------- Olyckor sker (nästan) alltid mellan punkt A & B Uppehåll dig därför så kort tid som möjligt på denna sträcka -------------------------------------------------------------------- |
|
|
F*N! Inte kan man stava heller... Se skall det vara inte sen... :) //Eson |
|
518i slow mobil |
Ett bra uttryck som tyvärr stämmer..... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Ferrari och sånt tillhör inte ens i samma klass... 1. C70 2. Mercedes S-klass 3. Peugeot 607 4. Mercedes CLK |
|
|
Nissan 300 ZX med snygga 17" fälgar ser inte fel ut... NIssan Skyline R34 (mums) Porsche 911 GT3 Ferrari F40 & F50 mfl mfl.....so manny cars, so little time... |
|
|
Fiat Coupé! /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
Här har man nytta av att Alpina är ett eget bilmärke! Alpina B12 5.7 Coupé Alpina B12 6.0 Saloon Annars har vi alltid... Mazda RX-7 TwinTurbo Nissan 300ZX TwinTurbo Toyota Supra TwinTurbo Mitsubishi 3000GT TwinTurbo Kan tillägga att de bilar som inte är Alpina tyvärr är de mest realistiska... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
på första plats för mig har vi (bruksbilar alltså) Mercedes 240d -85 go for 540 manuell |
|
|
kör sån nu....f-n va de går billit, har tankat under hela vintern för typ 150:- de känns skönt =) MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.