AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.084

540i A trim..

V8 rules
Är det någon som har koll på en bra sida om V8 trim för BMW?!
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
V8 Rules: Se mitt inlägg i forumet Timning till DEXX, ämnet var SUPERFILTER. Hoppas det hjälper...
dc
20
dclemme
E30 318iS Touring -92
323i -81
M3 Touring -88
850i -91
Pröva esstuning.com, kompressor tuning. En her i norge gjorde dette og fikk 420hk i en -99 540i, funkar veldig bra og er meget fornøyd med firmaet
tj
37
tjabo
M 5 3,8 Touring :-)
Programera om styrenheten samt ta bort missarna
så blir det trevligt kan jag säga (min klarar 0-100 på 5,75)
efter detta (g-tech)

funderar på ett direct air-kit någon som har
förslag på vart man kan få tag i detta.

ly
21
lycos3
540i A-98
Tjabo, vilka missar är det du avser. Min 540i A (-98) är omprogramerad av motornord ( superchip) samt att jag har bytt till sportluftfilter och ett feritta avgassystem. Men jag tror inte att den klarar 0-100 på 5,75?! PS. har du koll på en bra verkstad i mälardalen som har öppet och som kan mecka med bmw?
tj
37
tjabo
Missar = kattar = katalysator = motorbroms
bra för miljön men inte körglädjen !!

Före detta ingrepp klarade jag "bara" 6,15

Det var när missarna slaktades som det blev skillnad....rekomenderas varmt !!
(ska inte besikta på ca2,5 år så ............)

trevligt snabb 540 (14,07)
ly
21
lycos3
540i A-98
OK, låter cool. Vad kostar det att kastrera hundarna:-) Open air skall enligt utsago ej gå att montera i 540 då motorn är för stor, enligt de jag har talat med:-(
tj
37
tjabo
Jag betalade hela 500:- för kalaset. kostar det så smakar det....... ha ha !!

Jag vet inte vart du bor men i mina trakter så kan Avgasteknik i Uppsala göra detta.

när du sen ska besikta så fixar han dit dessa igen !

för övrigt, vad är det som behöver mekas....inget trasigt på pärla hoppas jag..
det är väll trim på g förstår jag.....!
ly
21
lycos3
540i A-98
hahaha....
Ja, lite trim är aldrig fel..Men jag har knas på min bil. Den går orent, först trodde bmw att det var databoxen som var felprogrammerad, men det är kollat, och där var inget fel. Så nu tror Jörgen W (JW Racing) att det kan vara en av kattarna som knasar. Jag behöver göra ett komp. test av dom, men det kanske dina vänner på avgasteknik kan fixa? ..Köpte bilen hos RA motor i Uppsala.
tj
37
tjabo
Låter konstigt att kattarna skulle göra att bilen går orent ??? däremot kan det vara knas på lamdasonden !!!!

men vad vet jag JW är ju kung !!

Bor du i krokarna ??

Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Det är väl allmänt känt att G-techen visar ca 10-15% förbra acctider.
Det kommer en test i Bilsport inom en snar framtid, då får vi se om det stämmer.

Gerhard//
tj
37
tjabo
Hej 330xia...!

Vore kul att få prova en sån AP 22-a.

vet du vart det kan finnas !

För övrigt åker man automat och jag har inte byggt om vxl. lådan Ha ha ha ha.... omprogramerad styrbox, samt kattlöst är det ända jag gjort !
vore kul och veta vad effekten kan vara också....... 5,75 stod det på mätarn ca 3 ggr
men vad vet jag ......

(hade en S4 4,2 6-vxl innan.)
hur mycket vi än försökte (med samma mätare) så gick det inte att komma under 7 sec. i boken står det 6,4 sec tror jag ... så jag tycker att det verkar rimligt men ???

det var ju en DKW...nu åker man ju bil.!!!!!

ly
21
lycos3
540i A-98
Låter som att det är dax för BMWpower att göra en test för att kolla olika mätare?! Tjabo...Rock on!
54
107
540Niklas
540Touring -98
Gå in på zatzy.com det finns en kille som heter Ronnie
han har koll på Ap22 samt G-techen som brukar fela på ca 10-15%.

Det är han som har sidan så du kan emaila till på sidan så hjälper han dig.

Mvh N
tj
37
tjabo
Hej alla glada V 8 - diggare !!!

Kul att denna diskussion fick sådan fart !!!

Ska kolla med Roninie om man kan få låna en sådan......AP-22-a eller varför inte en Racelogic gps vi får se......

Pratade med Dalhelms i går betr. mätaren G-tech. det kommer att komma ett test av mätaren i något av de kommande nummer av Bilsport... han hade inte hört hur det gått men han påstår i alla fall att de ska stämma ganska bra +- 0,1 sec. efter deras egna tester.

Ska bli kul att se vad Bilsport kommer fram till själv har jag svårt att ha några åsikter om mätaren stämmer eller inte, jag bara läser av värdet !!!

Ja !!! vad fan har en Audi med här att göra (ville väl bara förklara att skillnaden var stor mellan dessa två bilar, då testet gjordes med samma mätare....osv du kanske förstår om du tänker till !!!!....)

Gasa friskt med era V 8- or !!!!!!
ly
21
lycos3
540i A-98
Jag var idag hos JW racing och fick i ny programvara i styrenheten. Tidigare har den varit omprogramerad av Superchip men jag ansåg att den växlade lite ryckigt. Nu har BMW släppt en ny programvaru uppdatering, och den rockar fett. Den går inte lika rappt, men det är en mycket skönare gång. Kan varmt rekommendera er som har E39:or att prova denna. Gillar ni den ej så är det bara att kasta in den "gamla" ifrån Superchip igen. Deras programvara är dessvärre grundad på ursprungsprogrammet ifrån BMW och som alla vet så händer det mycket i databranschen:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.