|
|
|
|---|---|
|
Håller på att byta toppackning på en 528 -98 MED ALUBLOCK! Det finns M52:or med både gjutjärn och alublock och den jag håller på att byta toppackning på har alltså alublock. När jag laggt på den nyplanade toppen och håller på att dra toppbultarna så hinner jag dra: 1:a omgången med 30 N 2:a omgången med 90 grader och när jag kommer till 3:e omgången hinner jag dra 1 bult 90 grader sedan på bult nr. 2 blir det gängras i BLOCKET... Hmm. Isär med det igen och monterar Helicoil... på med toppen, gör om samma operation och drar gängras i ett annat bulthål..!!! Isär igen och i med V-coil i alla hålen... NU måtte det hålla! | |
|
Känt fel på tidiga M52, jag hade dåliga gängor på min 328 också. M50 heter gjutjärnsblocken. Flåklypa |
|
|
Tja...På tidiga M52(96-)på femserien med då alublock ,så heter det ju att maskinerna på fabriken drog bultarna för hårt,rättades till senare, och jag tycker nog att till årsmodell -98 så BORDE de ha rättat till denna programmering...Iaf vad jag hört/läst.. Menar bara att det kanske är pga redan "halvskadad" gäng från fabrik som du nu råkar ut för detta(trots förmodad rätt momentdragning av dig nu). Mvh Janne. |
|
| Tänkte bara säga att det INTE höll... SKIT konstruktion.. borde det inte sitta stålgänga i från början när det bara är alublock... Hur bra kan det bli om man gängar direkt i aluminiumet, säger sig nästan självt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.