AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.107

Prisjämförelse årskontroll - Malmö

MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Ringde Förenade bil och Autosport för att se om det var någon prisskillnad på en så liten åtgärd som årskontroll (i princip bara byte av bromsvätska). Förenade bil och Autosport är de två BMW-service ställena jag känner mig bekväm med i Malmö. Visade sig att Autosport skulle ha drygt 700 kr och Förenade bil knappt 500 kr. Över 40 % dyrare på Autosport! Det kom oväntat för mig.
Årskontroll???
Menar du att du inte lyckas komma upp i tillräckligt med mil för att det blir service 1 ggr/år??

Eller är du en fint väder glidare..hehehe
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
*skäms lite*...men får väl skylla på att jag går till jobbet och bara ägt bilen sedan september. Bilen hara bara gått 2050 mil på två år.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Vet inte om Förenade Bil har sänkt prisnivån senaste tiden, men det verkar nästan så.
Jag har använt både dom och Autosport genom åren och tidigare har Autosport varit billigare. Får dock känslan när jag kollar nu att de alltid ligger på samma nivå eller högre.
En fördel med Autosport är dock fortfarande att de är så små att de inte har en chans att fuska. Mekarna kan inte gömma sig där inte.
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Det är sant, om jag skulle råka ut för ett avancerat fel och ingen här (mot förmodan) skulle ha någon bra teori så skulle jag söka mig till Autosport. Förenade Bil funkar perfekt om man säger till dem exakt vad man vill ha gjort.

Jag tror inte att Förenade Bil sänkt prisnivån, utan att Autosport höjt...
Kowalski
Min 318 genomgick oljeservice på Förenade Bil (på Tullgatan) i somras till en kostnad av 970 kr. Idag skall samma företag ha 1500 kr för samma jobb...en minst sagt saftig höjning på sex månader tycker jag!

Övrigt verkar Autosport och Förenade ligga på ungefär samma prisnivå, dock har de på Autosport ett betydligt trevligare bemötande.
Jag blir lika övertygad varje gång jag hör här detta om priserna att jag gör rätt som istället kör upp dom futtiga milen till Hbg till Jarls bilservice och får det fixat där..

Det har jag gjort sen jag köpte bilen och inte ångrat mig en gång..

Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
Pröva need for speed!
sjyssta...
Göran Berg
Instämmer med Gasar-Magnus. Det är värt att prova Jarls i HBG. Dags för insp. II och bilen lämnas hos Jarls nu på måndag till ca 50% lägre kostnad än Förenade Bil. Enkel matematik, Förenade Bil finns på fina gatan varför timdebiteringen är dubblet så hög som hos Jarls. Har varit nöjd med det arbete som jag fått ufört hos Jarl så här långt.

520-E34/325-E36/735-E32/328-E36/740-E38/M3-E36/740-E38
Kowalski
Gasar-Magnus och Göran Berg:
Var ligger Jarls Bilservice i Helsingborg? Är det en auktoriserad BMW-verkstad eller en tidigare auktoriserad som Autosport? Finns det möjlighet till fri lånebil där?
Sist jag bytte koppling var Autosport 2000:- dyrare än Förenade bil. Trots allt verkar dom väldigt kompetenta men 2 lappar är för mycket att hoppa över hur bra dom än verkar.

Surfa in på Länk
Jarls ligger i Kungshult ( vid Maria Park vägen mot Höganäs (111??))

www.jarlsbilservice.com

Inte auktoriserade av BMW men dock av Alpina sedan 1984...

Lånebil mja dom har två: en 518 -86 med 53000 mil på mätaren och en 89 440 ....
Själv gjordes det en InspII på min 325:a i fredags. 1200:- för materialet och 1000:- för jobbet. Bytte alles; bakaxelolja, servoolja, motorolja, växellådsolja, bromsvätska, kylvätska, luftfilter, kupéfilter, bensinfilter, oljefilter, tändstift etc. Det är bra att ha en polare med bilverkstad, dels för att jag vet att det blir gjort som det ska och dels för att jag får det till ett bra pris :)

Länk
325Ci
Hur mycket tar Jarl för inspektionerna då?? Vet ni de?? kanske ska köra dit o få de fixat. Inspektion 1 är på ingång..

Om jag inte är helt senil ger jag kring 1000:- för oljeservcie 2000:- för en Ia och dryga 3000:- för en IIa "snik bilar" med sexor torde vara billigare ( mindre olja, färre stift)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.