|
|
|
|---|---|
|
har svårt att läsa datorn under mätarna,för det fattas pikxlar,var till BMW och de sa att det var bara att byta hela instrumentet.En jävla dyr historia,hörde att någon fixar dem också,men så hörde jag att på vissa årsmodeller skulle det vara möjligt att byta bara obc panelen,vet någon någonting om detta och i såfall vilka årsmodeller.(min 540 ia -02. | |
| Länk | |
| Vet ingen om årsmodellerna vilka man kan byta bara underdelen skulle vara mycket billigare? | |
| På e39 byter man nog bara hela. | |
|
Frågan har varit uppe många gånger här på forumet. Jag har försök flertalet gånger enligt beskrivningen på länken som Bathory la in. Men inte lyckats så bra än men skam den som ger sig. Får se när andan faller på igen att ge sig på det. Runt fem tusen skall tydligen ett nytt instrumenthus kosta och det går inte att ta ett beg. för efter att det än gång är kodat till en specifik bil går det inte att koda om det. Om man inte hittar ett instrument som suttit i en bil fullständigt identisk med den det skall sitta i. Att byta ut nedre delen kanske kan gå men det är mycket svårt att lyckas få bort mätarnålarna vilket är ett måste för att få bort displayen. jag har försök och det höll på att kosta ett nytt instrumenthus. /Fredrik |
|
| Visst kostade det en del - men sen har man sinnesfrid... | |
|
gunnarh! Du har så rätt, Får se bara vad lädret orkar med efter stötdämpar byte, fyra nya skivor och nya däck. Att allt skall komma samtidigt! /Fredrik |
|
|
Har min bil inne på europlus-reparation för detta problem just nu. BMW byter ej kombininstrumenten längre. De skickar dem till Hannover på lagning. Om man ringer och frågar en tysk BMW-återförsäljare kan han säkert berätta var man skall skicka sitt instrument och vad det kostar. Jag har ingen aning om de svenska återförsäljarna upplyser om att de gör detta. |
|
|
Undrerligt fick höra att det inte går, så det är hela instrumentet, har läst en hel del forum och detta tycks vara ett jävla problem som bmw inte vill erkänna,åtminstone här i Norden massor med instrument pajar naturligtvis snart efter garantin gått ut så det är bara att stå för kostnaderna själv,fan skulle inte trott om BMW hittade som tur en gosse som lovade fixa problemet,så få se hur det blir. |
|
| Hermander: Ja visst blir det drygt - fast mina bromsar kom ett år tidigare... Hur många mil? (20900...) | |
| Fick tillbaka min bil i helgen, och lyckades också tjata till mig reparationsprotokollet från europlus reparationerna, som de egentligen inte får lämna ut. Instrumentet skickades till Hannover för lagning av pixelfelen, detta kostade internt på BMW 170€ (Jag är dock inte helt säker på att det var BMW själva som lagade den, eller om det var en annan firma). Om man snackar med en tysk verkstad så kan de förmodligen upplysa om var de skickade instrumenten, och om man kan skicka dit sina instrument själv. | |
|
Gunnarh: ~19000 mil /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.