AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.622

Transmissionsljud E90

Hej,

Jag kör en E90 320 manuell. Väldigt nöjd.

På ettan och framförallt tvåan i låg fart hörs ett ljud från transmissionen, inte högt men ändå lite störande. Fler som upplevt detta?

V
Et typ av tickande eller skorrande??
Jag upplever det på 1:ans växel! när man axar och sedan släpper gasen!!
Ska kolla med BMW ang. det, börjar bli sjukt irriterande!!

---
Mr Brolier
Det ljud jag hör är sjungande. Låter som kardanljud men skall det höras så tydligt på en ny bil??
Jag har inget sånt på min bil som tur är.

Keep Your Distance!
Ke
9
Kent Johansson
318 iT E36 -97
320 iT E91 -06
Har det ej på min 320, den har nu rullat 300 mil. Har du haft fenomenet sedan bilen var ny ?

Ja det har funnits sen den var ny. Dock, ljudet är inte högt och hörs i runt 20 km/h på tvåan mest. Körde framhjusdrivet förut. Kanske kan inverka att jag är känslig för detta ljud...
Min gamla E30 kan sjunga liite på 1ans växel. Fast den är ju snart 21 år gammal...
Tycker inte det ska finns sådana missljud på en ny bil.

Pärlan: Länk
Håller med... en annan grej jag stör mig på är att växelspaken vibrerar på tomgång... tycker den borde vara helt still. Någon som har sett samma sak?

V
Nu har jag prokört tre andra 320 E90 och de låter likadant.. ljudet hörs i regionen 20 km/h, på tvåan. Konstruktionsmiss?
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Hej Vbns
Jag har samma ljud på min nya 325:a, jag har dock bara kört 100 mil än så länge, kanske låter så innan växellådan är helt inkörd..
Hur långt har din gått?

Om det visar sig att det handlar om konstruktions/material -fel så kommer BMW att åtgärda det!
Min bil har gått 130 mil, de andra jag testat med samma ljud hade gått några hundra mil längre. Jag lät en kille på BMW verkstaden Segeltorp lyssna på ljudet, han trodde det var normalt men verkade lite osäker.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Är det någon som har blivit av med ljudet än?
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Det känns som om min låter mindre nu, efter 450 mil.. Kanske är en inkörningsfråga...
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Ingen som har missljud längre då eller?
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Jag gör väl ytterligare ett försök då:
Någon som har kvar sitt missljud?
Jag har läst om en del andra (amerikanska forum) som haft problemet, så BMW borde väl känna till det?

Länk

Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Tackar för tipset fakerlin, jag är ofta ute på E90Post och tråden du länkar till var det jag som startade he he, där heter jag Krill ;).
Jag har sett dig där med, ett grymt bra forum anser jag.
Haha ok, ja det är helt klart det bästa forumet för E90 :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.