AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
778

Baslåda e30

Rette
Tjenare, jag vet att det finns många topics ang. baslådor i e30's, har dock ändå några frågor som jag hoppas att ni kunniga kan svara på!

Info: Jag har tänkt bygga en låda i skuffen på min e30 och jag har köpt mig 2 st 300W proson 12" basar. Dessa basar har völdigt hög QTS (1.3012) så jag måste bygga en låda på ca 100 liter.

Fråga 1:
Basreflexrören, blir ju bäst ljud om man drar dom upp genom hatthyllan men blir det avsevärt mycket sämmre ljud om man skulle rikta dom frammåt?

Fråga 2:
Ljuddämpning, vad ska man använda och vars inne i lådan ska man sätta det? Mittemot basarna, på samma vägg eller överallt?

Fråga 3:
Kanske inte riktigt hör till men jag frågar iallafall. När jag spelade med min förra baslåda, vädligt oseriös byggd så skallrar det som fan, dels är det en list på utsidan (lätt åtgärdat), dels reservdelsbaljan, bakluckan som är lite glapp (lätt åtgärdat) och sen är det något annat, låter från låset i skuffen (?).

Jag undrar, hur ska jag få bort skallrandet i reservdäcksbajlan utan att kapa bort den? Någon som har någon idé?

Hoppas att jag gjorde ett inlägg som går att läsa och att det finns folk som vill svara även fast det redan finns så många inlägg om just detta.

Mvh Fredrik
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
1:Beror på vilken lådtyp du skall använda , med bandpass så bör du dra upp rören till hatthyllan och med basreflex så bör du ha rören i samma baffel som basarna.
2: Vid basreflex brukar man sätta på alla väggar utom på den som basarna sitter i.
3: Prova att värm dit asfaltsmatta(tjock).
Rette
Okej. det låter som bra förslag!

Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.