|
|
|
|---|---|
|
Hur svårt är det att byta stödlagret på en 540 E34? Likaså hardyskivan? Har någon möjligtvis bilder på hur det ser ut på riktigt när man plockat ner avgassystemet? DANNE Min bil: Länk | |
Ulke |
Inte svårt alls....när du väl har avgassystemet nere, då ser du precis hur du skall gå tillväga. Var bara noga med att du märker ut hur kardan sitter, för den är balanserad ihopsatt... mvh Ulke |
|
Här finns det lite bilder och en beskrivning: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Bussigt grabbar! Perfekt. Läste igenom lite och undrar hur han fick isär knutkorset Länk för att få loss kardan så att han kunde sätta den i skruvstället? Hur löste ni detta? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Är det valigt att knutkorset går sönder? Bör jag köpa nytt sådant me när jag ändå är igång? DANNE Min bil: Länk |
|
|
någon? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Knutkorset går inte att köpa löst. Däremot kommer man åt med en tunn blocknyckel för att lossa knuten från bakre delen av kardanen. _______ //Niklas |
|
|
Koni. Jo det där med ringnyckeln förstod jag, men i beskrivningen låter det som om han lossade kardanen innan han kom åt 19mm bulten eftersom han var tvungen att sätta fast kardan i skruvstället för att hålla det fast... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Det stämmer danne du måste ta ner kardanen för att kunna dela den har gjort det på min var inte svårt (min rullar ochså i väsby) : ) Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
Kirk67- Koolt. Har du en svart sedan med 3.8 fälgarna? Var det dig jag parkerade brevid i sommras vid sidan av Rimi. Du hade barn och dam med dig tror jag... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Har du orginal avgas så var bered på att det är TUNGT! Fick mitt i huvudet när jag tog av avgasupphängningen... Inget svårt byte men byt växellådskuddarna när du ändå är där och pillar. Likaså gummiupphängningen på avgaset. // Anders |
|
|
Nej har en vinröd sedan. Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
Jag rev i E34 kardan för länge sen, minns ej riktigt, men E30 har jag hållt på med mera på senare tid, bl.a. bytt stödlager. OM E30 har samma konstruktion på kardanen som E34, vilket den borde ha, behöver du inte bry dig om knytkorset alls -om du inte vill byta den också. Det är genom splines-en man skall dela, och då kommer man åt att dra av lagret Länk på E30 går det att dela med lite jucksande på plats, minns inte på E34. Bäst att ta bort hela och dela senare... Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Tack för all info! Sitter fint! DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.