|
|
|
|---|---|
mogge64 |
Min 525D-00 är trimmad genom att motorprogrammet tankats ut och modifierats samt tankats in igen. Problemet är bara att jag har fått mycket svartrök vid gaspådrag. Kopplar jag loss luftmassemätaren och bilen får gå på nödrogrammet för luft så försvinner röken helt. Kan jag ladda ner ny programvara för luftmängden så att svartröken försvinner....Vet någon vem som kan utföra detta i Göteborgstrakten ? Mogge |
|
kcr har en återförsäljare i göteborg.. KCR Diesel Effektboxar Civinco Engineering AB Göteborg 031-22 08 10 |
|
|
Vad är du ute efter, ta bort trimmet? Jag tycket att alla trimmade dieslar tokryker vid pådrag. Då dieseltrimning går ut på att häva in mera diesel vid acc. BMW måste ju kunna återställa till original |
|
|
Är det så att de bara häver in mer diesel? Jag har för mig att det inte är bara det, utan att exakt veta vad mer det är. Jag har KCR box i min Sharan. Där gick det att ställa in boxen. I början kom det mycket rök sedan ställde han ner den och det blev mindre. Han, återförsäljaren, nämnde också bränsletrimning av dieslar men det gjorde man förr och fick inte ut så mycket effekt... Mvh /NP |
|
|
om återförsäljaren sa att man inte fick ut så mycket effekt att ställa upp dieselpumpen så har han inte skruvat i många bilar eller sett nått gamla mercor ,king cab, lastbilar ,traktorer etc går ju så in i helvete bättre om man ställer upp pumpen sen ställer man givetvis också upp laddtrycket om man har turbo om det bara ryker svartrök så får den givetvis för lite syre skicka in mer luft så löser det sig |
|
|
Läs KCR hemsida. Det manipulerar INTE turbotryck bara matar på med mera diesel, man blir nog en extrem nedskitare men fan vad det går. Kommer ihåg en gammal lastbil med ca 300 hk i. Ökade man pumpen till max så kändes det som man hade 600 hk, men hualigan vad det rök. Man accade ifrån personbilar. Sen kan man ju dra med matningen på dellast och spara bränsle på samma gång med då kommer man att spy ut kväveoxier när man inte har fullgas. |
|
mogge64 |
Jag förstår att mer luft skall in, men hur, vet någon nån som kan uppdatera programvaran i motorn....han som gjorde trimmningen verkar inte intresserad... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.