|
|
|
|---|---|
|
Har just gjort en hjulinställning på min M Roadster. Höger bak hade aningen fel camber. Finns väl en del anledningar till vad det kan bero på men en trolig anledning är väl en törn i ett väghål jag åkte ner i i somras eller en touch mot en trottoarkant. Hur som helst. Det är dyrt med en ny bärarm bak till M roadstern. Tunr 4.000 ska dom ha på BMW. Svårt att hitta nån på bildelsbasen också. Vilka bärarmar från E30 passar tillM roadstern? Jag misstänker det kan skilja en del på dimensioner. De har åtminstone inte samma artikelnummer på RealOEM. Någon som vet ? | |
|
Här har du skillnader mellan M & E30: Länk Det går att ändra camber med lite hjälp: Länk Z MMM Coupe |
|
|
Anders Olsson: Tack, men jag byter nog hellre ut delar till nya om de blivit aningen krökta än sätter på tredje parts justeringsgrejjer om möjligt. Kanske inte optimalt kostnadsmässigt men jag vill ha enbart friska saker på min kärra. |
|
| Det sitter en förstärkningsarm på M-roadster/coupe alltså som stärker upp bärarmen bak, det har inte E30. Då blir det till att införskaffa en ny bärarm i vinter då. | |
|
Ordet optimalt skall inte användas när man diskuterar E30 bakvagnar ;) Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.