AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
686

Hackar ibland

Ka
6
Kattosa
325 sedan -92
Jag har en 325 som några gånger de senaste veckorna har börjat hacka ungefär efter 500 m körning det käns precis som att bensinen inte riktigt går fram, Men efter jag stannar till lite växlar ner och gasar till så går den som en klocka igen, jag har provat att hälla i cleaner men de hände några gånger efter detta också. Någon dag innan detta inträffade för första gången så fastnade bensin mätaren på hälften vet inte om detta har något samman band.
Annars går bilen perfekt i bäde start och körning, jag har även bilen i ett garage kanske kan ha något med detta att göra alltså eftersom det endast händer efter vi stått i garage hittils.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
är nog lambdan som börjar att ge upp..
Ka
6
Kattosa
325 sedan -92
Borde inte lambdans lampan lysa i så fall?

bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
finns väl ingen lampa för det...
Ka
6
Kattosa
325 sedan -92
Jo det skall det finnas
läste jag i instruktionsboken

gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
funkar lambdalampan om den nu finns?
borde ju lysa när du slår på tändningen. lyser lampan då men inte sedan när bilen är igång så är ju felet troligen inte lamban.

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
sa
77
salmon
323i -84 e30
320i -89 e30
kolla relät till soppa pumpen det är vid lmm 3st och det i mitten är det
om man kör inden i garaget fram och tebax ofta så kan det komma kondens i relän och sånt (om det inte är helt tätt) kolla så det funkar och kolla kablarna till pumpen oxå . kan ha skavts av eller ärjat i stiften kollar rotorn och tänd kåpan oxå

//s
Ka
6
Kattosa
325 sedan -92
Skall försöka med detta tack så mycket

Kolla upp soppa pump och bränslefilter och eventuella läkage

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.