|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min bmw, kopplingspedalen tar inte, den går bara lätt ner i botten.. vart fylls olja till kopplingshydraliken på? misstänker läckage.. alla svar uppskattas.. | |
| i bromsvätskebehållaren | |
|
jag har nog nått liknande problem. har en 325 -92 och hade inte använt bilen på 4 dagar kanske, och när jag skulle åka iväg en eftermiddag så gick kopplingen bara rätt ner utan motstånd. kan den ha frusit någonstans? den har inte kännts konstigt eller nått... har kollat bromsvätskan också... den är som normalt så det verkar ju inte ha runnit ur. eller är det så att dem är oberoende av varandra och man bara fyller på, på samma ställe?? tacksam för svar också... börjar bli riktigt irriterad på den.... |
|
| hittade felet... om någon har samma problem så kan det ju vara samma som det var för mig. packningarna i slavcylindern var slut så det var bara att ta ner den och packa om den. kostade typ bara 270:- istället för att köpa en helt ny för 600. sen bara hälla i bromsvätskan, lufta koppling, tuta och köra. hoppas det här hjälper någon. | |
| okej, klara mej med att bara lufta systemet, ett tag iaf nu är det tillbaka.. var det mycket jobb att byta packningarna och var sitter själva slagcylindern... ? | |
| slavcylindern sitter innan kopplingen. det är det sista som du ser i slutet av hydralslangen, där du luftar. bara att skruva av de två muttrarna som den sitter med. sen skruvar du av och tar bara bort de gamla packningarna och sätter dit de nya. du ser hur dem ska sitta. det tar typ 5 min och är väldigt enkelt. sätt dit slangen och cylinern, häll i bromsvätskan och lufta. fråga bara igen om det är nå problem eller om du har nå mer frågor. hoppas det hjälpte..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.