|
|
|
|---|---|
|
Skulle ni köpa bil av någon med Poste Restante adress? Jag är inte 100 på vad det innebär eller varför man har en sådan adress. | |
|
Poste Restante Om du är ute på resa eller inte har en bestämd adress, kan du få din post till Poste Restante på den ort du uppehåller dig. Ta reda på postnummret till det postkontor där du vill hämta din post, och informera dem som du väntar post ifrån. Du kan sedan själv komma och hämta ut brevet som förvaras på postkontoret i högst en månad. När du skriver till en Poste Restante adress, adresserar du brevet med mottagarens namn, Poste Restante, postkontorets postnummer och orten. ----------------- Känns kanske lite skumt... Men bilen måste väl vara reggad på någon med en fast adress eller? |
|
| Svaret är definitvt NEJ... | |
| Alltså är det ett bra sätt för en bilskojare att hålla sig undan på? | |
| Det kan vara så, ja. Själv skulle jag inte chansa om inte allt annat verkade helrätt och riktigt. | |
| Låter väldigt lurigt. Till exempel så har föregående ägare av en viss "ärlig" 528 Touring som diskuteras här på forumet en Poste Restante-adress. | |
Len |
Jag vet några som varit "folkbokförda" i varsin postbox i ett 15-tal år. För att vara oåtkomliga, troligen. L. Med fri fart blir prästerskapet utbränt! |
nazze |
kan ha blivit hotad eller ngt liknande då kan man få poste restante oxå |
| Har bara erfarenhet av en snubbe med poste restante, han var skriven så för att undgå nyfikna blickar från fogden... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.