|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla. Varit och kollat på en 328 coupe, svensksåld 13500 mil. Problemet är att det har kommit rost i skärmarna, något som ändå verkar lite väl på en -96:a.. Även om den gått på svenska vintervägar... En gissning är ju att någon lekman har valsat skärmarna utan att rostkyddsbehandla... Det jag undrar är igentligen... någon som har en uppfattning vad det skulle kosta att få bukt på rosten? Nu har jag tyvärr inte heller sätt bilen i särskilt bra ljus än, men tror att det bara har tagit sig i 2 av skärmarna. Vänster ram och högerbak... Sedan är färddatorn kass, inte bara det att det är pixelfel på displayen utan temp mätaren visade -55c. Vanligt fel? Går att åtgärda billigt? | |
|
har du fått rost även på sidorna på skärmarna eller bara där plåten är vikt? För är det bara där plåten är vikt så kan du åtgärda det själ men har det fått fäste även på sidorna så är risken att du får lacka om hela skärmar! A du har fel på pixlarna så är det så att displayen har släpt i limningen...går att åtgärda själv om man vill hålla på och kladda annars är det bara att köoa beg. ca 600-1000kr? Att den vissar fel på tempen så är det fel på givaren, bara tt inhandla ny och byta! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Okej, en givare låter inte farligt dyr, tänkte mer om det kunde vara ett fel någonannanstans, vilket skulle kosta betydligt mer än ett par hundralappar... Rosten har spridigt sig över vikningen, dock inte så mycket... |
|
|
Rost är standard på bakre hjulhusen på E36 efter ca 7 år tyvärr, lagom tills att rostskyddsgarantin gått ut. Detta har jag sett på både importbilar och sv-sålda så jag tror inte det beror på vägsaltet utan på hur bilen är skött. Hade tidigare en sv-såld 328 utan rost i bakskärmarna men den var jag extremt nogrann med att tvätta hjulhusen vintertid. Stenskott är en annan bov som ofta bidrar till att rosten blommar upp just där. Det krävs att tidigare ägare regelbundet gjort rent på hjulhusets "smutshylla" vintertid för att undvika värsta rosten och att stenskotten fylls i ordentligt. Att bara lacka om skärmen lär bli konstgjord andning, jag tror du får blästra och sedan lackera om för att få ett lite mer långvarigt resultat. Räkna med att det säkert kostar 3000kr att få det fixat/skärm. Jag hade också dåliga pixlar på min färdator till 318 och det kostade inte många kronor att byta dessa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.