|
|
|
|---|---|
|
Har funderat lite och jag hittar inget bra inlägg tidigare.. så därför ställer jag frågan.... går det att tona bak rutan på cabben?? isf vad skall man använda . Går det med vanlig film.? eller måste den "lackas". Finns det att köpa tonade bakrutor !?? BMW Z3M-POWER FOR EVER | |
|
Har kolat lite på det där ja med! hade gärna velat tona min med! Men verkar inte finnas nån sol film som skulle gå å sätta på plastrutan alla fall säger dom som tonar rutor där jag bor!! men om de kanske finns nån speciell färg kanske? Hojta Gärna till om du hittar på nån bra lösning! Vill Gärna tona mina rutor med! hade vart snyggt=) |
|
|
Räcker det inte med vindskyddet uppe då? Tycker den ger en viss toningseffekt... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Är det bara jag som har en cabbe för att få solen i nacken? :-) ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
En roadster framförs med taket nere..... ;-) |
|
| Tanken har slagit mig förut också att tona både sidorutorna och bakrutan lätt med lite knullfilm ... | |
| Tanken har slagit mig förut också att tona både sidorutorna och bakrutan lätt med lite knullfilm ... | |
|
Micke Olsson! Du är int ensam om det! men i detta land är det tyvär mycker rengn å rusk då kan de va kul när bilen är snygg med uppfält tak också även fast den är KLART snyggast ner cabbad! |
|
|
okej oavsett om den nu skall vara uppe eller nere...! så är det någon som har någon lösning på hur man tonar bakrutan. borde det inte finnas färg anpassade rutor som passar till vilken färg man har på cabben typ blå cabb blå ruta.. och så vidare BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
Hej har nu provat olika alternativ och efter en del tester funnit en rätt så bra lösning på solfilms problemet på cab rutan.. det är en lite tjockste film utan klister som man fästar moterar med bara vanligt vatten.. sitter riktigt bra. även nu på vinter och sitter kvar när man fäller ner och upp cabben.. lite jobb får man lägga ner vid montering.. det är trångt och d-ävligt! den är rätt så mörk den jag har moterat.. bilder kan mailas vid intresse. Gud vad bra med knullfilm.. ! *ler* till alla som hatar solfilm! /Peter BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
|
Kan ju alltid höra med Solfilmsgruppen Länk |
|
|
Snyggast är solfilm som börjar att släppa, och har inkapslade luftbubblor. Lite som en en tysk 80-tals p-rulle med Teresa Orlowski: Slapp med inkapslad silikon :) Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
| Ha ha ha!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.