AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
697

KÖPA? 320 d 2003

Jag har hittat en 320 touring disel aut -03
Bilen har gått 10500 mil, utrustad med skinn, regnsensor mm.
jag har egentligen ingen aning om vad en sån ska kosta, men jag kanske kan få den för 150000, jag tycker den låter som ett bra pris. Någon som har bättre koll än jag??
svensksåld/import?

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priset är nog i rätt område men det beror som sagt på det som Rolex frågar efter samt övrig utrustning, historik, skick. Har själv spanat just 320dAT ett tag och svensksålda med automat är inte så vanliga. De som finns på www.bmw.de är i regel dyrare än 150' för en 03:a med de milen. Om det är en import så bör du kolla den noggrant då denna modell används flitigt av de som kör många mil per år. Finns gott om 02-03:or som rullat kring 20' mil och som ser mycket fina ut på bild. Så kolla historiken (vilket många av oss just i kväll sett hur viktigt det är...)

___
//Ulf
Som sagt, om den har regnsensor eller inte kan nog kvitta.
För en någorlunda korrekt värdering behövs komplett utrustningslista och historik samt om den är i bra/normalt/dåligt skick.

En nyimporterad med 4-ekrad plastratt utan knappar, standardstolar utan värme, manuell klima, svarta dörrhandtag, gula blinkers och lackad i obskyr solidlack är nog inte speciellt lättsåld i sverige = i så fall kan nog priset vara OK.
Men besitter vagnen den för många obligatoriska standarden med multiratt, värmda sportstolar, aut. klima och vettig färg inne och ute samt en verifierad historik så är det nästan "misstänkt" billigt.

/T
Den är svensksåld med bra historik. En ägare, vanliga skinnstolar ej sportstolar, multiratt, aut, klima, svart, osv. bara en liten hake han vill inte sälja den för 150000 han vill ha 175000.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.