AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
768

SMG lådan

di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
hej ja undrar hur bra smg lådan håller och hur mkt den klarar av på banna då o även på vägen då mena ja typ vid snabba ned växlingar med full gas är det nått man bör undvika hur ska man köra en sån låda igentligen

Jag har kört drygt 10 banträffar (10-25mil/träff) i sommar med smg och då har det varit fullgasväxlingar på snabbaste läget hela tiden och bilen är hel fortfarande. Självklart sliter det mer på alla delar en om man lättar lite på gasen just i växlingsögonblicket och man tappar inte mycket på det. Ingen jag känner som har m3 med smg har haft problem med lådan (vad jag vet i alla fall) men det betyder ju inte att man inte kan få problem:-) Däremot har jag aldrig använt LC då då den sliter otroligt mycket på kopplingen och jag hellre spar bilen till banträffar än rödljusrejs.

Hoppas att få se dig på banorna runt om i sommar
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
tack för upplysning ryk men var får man reda på alla banträffar då o behöver man speciel utrustning för o va me eller?? mvh micke
kolla på www.rejsa.nu och under bankalendern, där finns så gott som alla träffar som anordnas i landet. Gå med i BMW sportclub www.bmwsc.se och var med på deras träffar. Det krävs ingen speciell utrustning förutom hjälm och heltäckande bomulsklädsel (jeans och långärmad t-tröja fungerar) samt ett glatt humör ;-) Om du åker på bana har du en chans att få känna vad bilen verkligen klarar av och vad du klarar av men framförallt är det enormt roligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.