|
|
|
|---|---|
|
Hej! Upptäckt att mitt batteri ej laddats. Ca 12.4volt över systemet med motorn igån eller av. Grejen är att service datorn och vattentemp mätaren är helt döda och slocknade samtidigt eller innan batteriet tog slut. Min fråga är om SI batterierna / instrumentpanelen kan göra så att generatorn inte laddar? Min tanke på att det kanske kan höra ihop är för att de pajade samtidigt som batteriet tog slut eller om SI batterierna pajade för att batteriet drogs ut totalt? SI batterierna är dock bytta för ca 1 år seden och borde ju hållt längre :( Laddlampan fungerar som normalt. // Stefan | |
|
Ingen som vet? Frågan är ju främst om man skall ge sig på SI eller generatorn. Nått mer sätt att kolla generatorn? Mvh // Stefan |
|
|
Det lutar nog åt generatorns laddregulator/kol, de byts som en enhet. FP |
|
| Man kan ju mäta hur generatorn laddar. | |
|
12,4V med motorn igång som är mätt här innebär att den inte laddar. FP |
|
|
mäta direkt på generatorn så utesluter du allt annat! |
|
|
Generatorn laddade men väldigt lite. Var kolet som var för slitet helt enkelt så Folke hade rätt. Tempmätaren samt servicedatorn gick igång efter bilen börjat få ladd igen, men servicedatorn dog igen efter jag stängt av bilen. Dock känns detta som ett mindre bekymmer. Tack. Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.