|
|
|
|---|---|
| Någon som vet kanske... E39 5,25 tums bassar i framdörrar... förutom att de måste ha monteringsdjup mindre än 60 mm... hur stor diameter får basarna ha? Om ellementet är en aning djupare/har större magnet-diameter.. går det att modda plastlådan så att ellementet får plats där i alla fall? | |
|
tar upp denna tråd då jag är i byggartagen o hade tänkt mig ett DLS MS5 Magnesium i min E39a. De är 58 mm djupa o har en stor magnet på 90 mm i diameter. Hur är det i bakdörrarna,lika lite med plats? |
|
| finns "adapter" ringar i trä hos brl.. själv har jag tänkt nått i stil med att fästa ringen på plastlådan (skruv).. hoppas på att ringen bygger ut hela vägen till dörrsidan och fästa högtalaren genom dörren i träringen täta på nått bra sätt o låsas vara skit nöjd! :P.. fast bara en teori än ;) | |
|
hittade nått på forumet om R5A systemet som passar i e39an. Det har ett monteringsdjup på 60mm samt en magnetstorlek på 90mm Passar det så får jag ju in MS5 systemet också iom att de har samma storlek på magneten men inte mer änn 58 mm djupa :) |
|
|
Måste få lite hjälp nu asså. Dum som man är så upptäckte jag idag att de sitter ju inga högtalare i bakdörrarna utan enbart diskant :) i vilket fall som helst så tänkte jag byte ut framsystemet o iom inga högt bak så behöver jag bara ett 2 kanals steg. Tänkte mig Infinity Kappa 50.7cs som framsystem och ett Dls Ca23 Jag behöver isf bara koppla in steget o dra nya kablar till framdörrarna sen byta ut skiten som sitter där idag. Frågan är nu om mitt DSP steg känner av att de inte finns några högtalare lr jag kan höjja lite lite på de högtalarna som finns kvar (dvs bak) så jag ev kan få ljud där också? |
|
|
Hur går det med detta? hur stor magnet fick plats? Bytte Bobba högt bak, kan ju inte byta fram om inte byter bak. Där bak kan man värma lådorna med värmepistol så att större magneter får plats hålet i bilen är inga problem så länge man kör 5,25" Otto var en stor man. |
|
| japp jag har bytt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.