AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.142

320 Touring -01, bra pris?

Hej hopp!

Är på jakt efter en E46 touring och har funnit denna på blocket:
Länk

Bra pris kan tyckas, och den ser ju onekligen fräsch ut på bilden. Men, 8 ägare och kanske ett lite väl bra pris.. Någon som känner till den här bilen?
Det här är väl ett skott i blindo, men man vet aldrig!

Tack på förhand,
/Klaus
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Känner inte till bilen i fråga men jag håller med dig om antal ägare och pris.

Handlaren har förekommit i tidigare trådar Länk

___
//Ulf
Programmer:
Tråden du länkar till är 3 år gammal.... Läste på Millons bils hemsida att de funnits sedan 1952 vilket, åtminstonde i mina ögon, ger ett seriöst intryck. Vet att de köper enormt mycket inbytesbilar från VAG och håller mycket bra priser överlag, men självklart slinker det väl med ett o annat lik, vad vet jag? Tror inte att en såpass etablerad firma försöker lura folk medvetet i alla fall??
MEN jag kan ha fel (?)

Klaus:
Noterade att den länkade kombin inte hade sportstolar, vilket gör den något billigare. Ändå ett bra pris tycker jag visserligen. Samma firma Länk hade annars en likadan 320i touring, fast en -02 (facelift) med 8.900mil för 159.000kr, den hade sportstolar också. Tror att den egentligen är ett bättre köp, om budgeten tillåter.

mvh.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns fler trådar om Millons bil, men det verkar också finnas "olika" Millon som agerar i bilkrängarbranschen så det är ju möjligt att den aktuella firman i GBG är ok. Att dom funnits sedan 1952 behöver ju inte betyda att dom är seriösa, finns många exempel på oseriösa bilfirmor som har funnits länge. Så länge den siste idioten inte är född så finns det ju en marknad för dessa också ;)

___
//Ulf
Tack för era svar!

-> Rolex,
Yes, nolltvåan är nog ett bättre köp, men kulorna räcker inte hela vägen.

Vad gäller "Millon" har det mycket riktigt skrivits en del på forumet, och det tycks som sagt tydligen finnas olika handlare med det namnet. Dessutom framkommer det inte så mycket om man söker. Det som oroar mig lite är att bilen har varit en sväng inne på XLNT Cars på mölndalsvägen, och just detta företag figurerade i TV3's nyligen sända program ang. mätarfiffel.
Länk <- Tråd ang. det programmet.

Ägarhistoriken från vv.se är som följer:

2005-03-31 - Privatperson i Nyköping
2005-03-31 - XLNT Cars AB
2005-03-29 - Millons Bil AB

Och nu är alltså bilen till salu hos Millon igen. Jag ska åka och kika på bilen i dagarna och även försöka gräva fram tidigare ägare och eventuella garantireparationer från BMW.

Lev väl!
/Klaus
Kanske den här kan vara ett alternativ. En -02 till samma peng, några mil fler.

Länk
Pe
179
Petter1
330iM-03
XLNT cars.var det inte dom som var med i senaste Insider,ang. mätarfusk?

Pe
179
Petter1
330iM-03
Sorry,missade inlägget ovan..

Fredrik:
Bilen du länkar till är:
* nyimporterad
* har gula blinkers runt om
* utan klimaautomatik
= absolut inte värd de 119' anser iaf jag

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Rolex: Jag håller med. Med de fakta så kommer saken i ett helt annat läge.
Kollade just och bilen är nu borttagen, troligtvis såld. Jag hann aldrig kika på bilen men fick iaf tag i ett servicedokument från BMW daterat 2001-07-31. Detta var det enda besöket de fått av denna bil och det enda som gjordes då var ett oljebyte och justering av en blinkers.
Bilen hade vid detta tillfälle redan gått 2600 mil (på 8 månader sedan ny). Bilen ägdes då av ett Sportföretag ute i Billdal. Jag har en känsla av att denna bilen är manipulerad på något vis, men jag kan dock inte peka på något specifikt förutom den knepiga ägarhistoriken och det myckna körandet i början.

Om köparen läser detta lämnar jag gärna över den dokumentation jag har.

Tack för alla svar och tips!

Letandet efter touring fortsätter...
/Klaus
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Den gick antagligen som tjänskebil de 3 första åren, så då rullade den säkert många mil.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Kollade precis, och annonsen finns ju kvar, i alla fall om du menar den bilen som du länkade till i det första inlägget.

Länk

Jag menade annonsen på millonsbil.com, men även den på blocket är nu borttagen. Hoppas att den nya ägaren kollade upp bilen ordentligt och är nöjd.

/Klaus
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Okej, nu såg jag att den var borta. Jag håller med dig, hoppas den nye ägaren gjorde en bra affär.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.