|
|
|
|---|---|
|
Känner av vibrationer/småstudsande omedelbart efter att ha kört över broskarvar, små ojämnheter i vägen eller liknande. Inget klonkande eller några ljudfenomen. Bara detta hastiga studsande. Kan det vara silentblocken? Har skrivits mycket om dessa men mer just när det gäller klonkande och inte så mycket när det gäller "studsande"... Automax/BMW i Kalmar ska ha 5 000,- för att fixa detta! (Om det visar sig vara dessa bussningar) Några alternativ till verkstad? | |
|
Av din beskrivning att döma verkar det mer troligt att någon stötdämpare är slut. Mvh Ulf |
|
|
Jag lägger också en röst på slut stötdämpare. Låter typiskt! Bearclaw |
|
| Hade bilen upphissad på verkstaden för koll av bussningarna. De främre var något spruckna. Borde dom inte sett/kollat stötdämparna då? Nån som vet vad det kostar att byta bägge där bak? | |
|
Hade detta fenomet i bak,bytte alla fyra silentblock,helt borta efter byte, så jag tror på silentblock annars borde bilen vara bedrövlig att köra överlag om det vore stötdämpare. |
|
|
Jo verkstaden borde ha sett om stötdämparna var dåliga. Om dom är så slut att hjulen studsar brukar dom ha börjat läcka olja också. Det är ju lätt att kolla, bara att böja sig ner och titta under bilen. Mvh Ulf |
|
|
hade problem med blocken på en e28(ja jag vet att det inte är samma bakvagn)!men kanske en fingervisning,när jag drog på fullt ut på 90väg åt höger så ville bakvagnen åt vänster!!men den gick igenom bes!!!det låter mer som nån annan led eller bussning där bak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.