|
|
|
|---|---|
|
På bilauktioner.se blev M5:ans (årsm 99) slutpris 145000kr, någon härifrån som har köpt den eller känner till bilen kanske? helt billigt ju! Min vackra Länk Mvh Dragolito | |
735 |
Vid en första anblick är priset billigt det håller jag med om, men frågan är ju i vilket skick bilen var i?? Är bilen en långmilare som är lite halvskabbig (slitet skinn, dörruppslag) med eftersatt service kostar bilen snabbt mer än 200' och då är det inte så billigt längre. Jag menar en omgång bra däck, en stor service, koppling, kanske bromsar osv senare... Jag skulle inte våga köpa en M5:a på en auktion om jag inte hade hundra koll på historiken eftersom inga möjligheter finns att reklamera. BMW-förare älskar oftast! |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag tänkte faktiskt bjuda på den, men när den drog iväg i pris så la jag ner den. jag skulle inte ha betalt 145' för den. defekt koppling och diverse skador, bla spräckt framkofångare och plåtskador på huven kostar säkert 20 papp att fixa. Nu hade jag för långt för att åka och kolla på den, så den kan fortfarande vara en bra affär. Fast är däcken slut, insp 2 på gång, dåliga lmm-er osv så kostar det snabbt ytterligare 30 papp att lägga till de initiala reparationerna på 20 papp. Så min årikt är att en M-bil ska man inte "chans"-köpa på bilauktion, utan de kräver en noggrann genomgång innan köp för att undvika dyra misstag. mvh Johan |
|
Visst är det viktigt att kolla en M-bil noga. Men en låg prislapp kan ju innebära ett kap. Om man får renovera för kanske 30000:- efteråt så gör det ju inte så mycket egentligen för då vet man ju att allt är är lagat somska vara lagat. Bara för att man köper en lite dyrare och välskött bil betyder det att den är reparations fri. Det kan vara många fel som dyker på den också. Skillnaden är bara att då har du inte de pengarna att laga för när man kanske la 40-50000 mer för bilen. Men visst är det en svår balansgång att ta... " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
735 |
Håller fast vid min åsikt, att köpa billigt är ofta att köpa dyrt!! Efter att ha hört Johans version av bilen skulle jag inte lagt 125' för den bilen. Med tanke på vad M5 e39; Länk (ja, jag vet billigaste, men ändå) kostar på blocket så tycker jag inte det är värt att chansa. 30-40 papp räcker dessvärre inte långt på en bil som denna, så den ska vara bra mycket billigare för att det ska vara motiverat. Och strular ngt på dessa bilar så kostar d en peng, därför anser Jag iaf att det är bättre att kolla en bik ordentligt före köp. BMW-förare älskar oftast! |
|
Det finns 3st M5 E39 hos Tyska BMWhandlare som kostar mindre än €15000, två av dom verkar vara helt okej, dock med miltal strax under 20000mil, så att betala lika mycket för detta repobjekt är bara fånigt, hade den kostat 100tkr då hade den kunnat vara intressant, men det är det intryck jag får av bilauktionersbilar är att dom är rishögar som kostar lika mycket eller nästan lika mycket som bra exemplar från andra ställen, så varför bemöda sig besväret?! Mvh Stephan |
|
| Nu är den återigen ute på www.bilauktioner.com. Skicket verkar alltså inte ha motsvarat förra slutpriset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.