|
|
|
|---|---|
|
Tja Någon som kan tipsa om billigt ställe att plåtskador i närheten av Helsingborg? Pris går före kvalitet i detta läge -- hittar jag inget billigt får nog bilen nog se ut såhär.. känns inte som man vill lägga för mycket pengar på en '88. Här är en bild på skadan: Länk Det är alltså hö bak + hö bakdörr (ytterst lite) som är skadat. | |
|
Hör med något fordonstekniskt gymnasium om dom kan ta sig an plåtskadan som ett "lär" objekt. Mvh Danne |
|
| fram med släggan å slå ut det som går, avsluta sen med ett par burkar spackel. går att få till riktigt bra även om man inte är plåtslagare och billigt blir det ju! | |
| Jag kan köpa bilen av dig som den är. | |
|
thomas: du som körde av motorvägen? Prova det som DanielF.. säger. Åk till Rönnowska o hör me dom där. Kanske vill nån av eleverna där fixa med det. Lycka till!! mvh Daniel |
|
Helga |
"Fram med släggan" ?? Icke sa nicke på en fin E34. Skillnad om det varit en ålderstigen 240. Men en fordonsteknisk linje är ett bra förslag. //Helga |
|
Det ser ut som att du hade tur (eller egentligen otur) som lyckades pricka in endast bakskärmen. Fast det hade ju varit aningen bättre om det bara hade varit dörren + kofångare... - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Undra om inte den enklaste är att skära lös hela bakskärmen och ersätta den? Plåten ser rätt 'veckad' ut, så det krävs nog endel spckel och slipande iaf. |
|
|
jag hade en sån där tillknölad bakskärm jag oxå fast den var knäckt både i höjd och sidled oxå. köpte en ny bakskärm för att byta men tänkte att jag skulle försöka fixa den jag hade först bara för att jag såg hur jobbigt det skulle bli med att plocka ur bakruta, inredning mm för att byta hela skärmen. så jag testade å det var inte speciellt svårt alls, bara att ha lite tålamod med spacklingen...så nu har jag ju en extra bakskärm hemma som du skulle kunna få om du vill. lite långt till gävle bara!:) givetvis är det ju bättre om du kunde få tid på nåt fordonsgym. men det brukar ju vara hyfsade köer å då är det ju ett bra å billigt alternativ att fixa själv... |
|
| lär väl inte va så dyrt o åka till nån skrot o skära ut en bit | |
|
Köpa ny baksärm? Hurdå? Baksärmen sitter väl ihop med taket eller hur? Iaf på min... *BAWORAK* |
|
|
Jo bakskärmen sitter ihop med taket men man får kapa o svetsa Min Bil - Länk |
|
|
Daniel.F: Japp, skall testa det. jonaz_6: Detta är plan B om inte Rönnowska vill göra det. Kanske inte riktigt så drastiskt men jag har fått för mig att man kan få det godkänt bra själv om man bara ger det lite tid (och mycket spackel) Spajjs: Nope, detta var en ganska lugn avåkning pga. lite tung gasfot + dåliga däck = sladd + möte = bucklig bil :) |
|
| åk till returbilen malmö och såga av en skärm, kostar 250:- enligt deras hemsida Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.