|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar när man skall göra service? Min gula lampa i serviceindikatorn har just börjat lysa. Ska jag vänta tills någon mer lampa börjar lysa? Hur länge kan jag köra? Det bör tilläggas att det är Oljeservice och att det har gått 1200 mil sedan senaste service. Mvh /NP | |
|
När gula lampan lyser är det dags för servicen. Jag tror att den röda börjar lysa efter ca 300mil om du ej gjort service(lite beroende på körning). Gör dock servicen så fort som möjligt. Om rött hinner tändas har du överskridit serviceintervallet.... Mvh Janne. |
|
|
Hejsan NP, ser att du bor i trakten. Det finns några bra verkstäder som jag kan tipsa om för att serva din BMW. /Simon |
|
|
simon_en det skulle vara mycket uppskattat! Var finns dessa verkstäder. Har fått en tid på Hackefors i Linköping på måndag! Var är du ifrån? Mvh /NP |
|
|
Hur räknar bilen fram när servicen skall göras? Det är väl inte bara en räknare?? Mvh /NP |
|
|
NP, Serviceintervallindikatorn går tydligen efter bensinförbrukning, vilket gör att mycket stadskörning och kallstarter förkortar serviceintervallet medan mycket landsvägskörning kan innebära närmare 2000 mil mellan service. Micke |
|
rsarits |
Serviceindikatorn går inte efter bensinförbrukning, däremot påverkas intervallen av körsättet vid kall motor, den går dels på körd sträcka, dels tid sedan förra service och sedan varvtal kontra motortemp. Den räknar således ner till service olika fort beroende på hur man kör |
|
NP, Kan rekomendera GA:s Motor i hackefors (Linköping). |
|
|
Jag vill minnas att servcie indikatorn går på volymen bränsle som sprutats in i motorn totalt sett men som sgat det gör ju att både starter, körsätt mm spelar in ( den var nån av "kloka gubbarna" här som visste.. (Hasso,Folke eller nån)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.