|
|
|
|---|---|
|
Har setat otaliga timmar på detta underbara forum men har inte riktigt blivit 100% säker på vad det kan vara för fel på min 540 -99 men problemet är följande. Problemet kommer vid hårt gaspådrag kring 4000rpm ej så markant men man känner tydligt att bilen tvekar. Har läst om insugsmembran, kattar, luftmassemätaren m.m m.m men den som vet mer än mig om detta är mer än välkommen att svara. /Robin | |
|
snälla hjälp mig!!! Är det ingen där ute som kan ge mig lite mer ljus på det här problemet??? |
|
|
Hissa upp bilen och slå på kattarna med handen om du då hör minsta lilla skrammel inifrån katten så är felet funnet. Det är ju vanligt att dom går sönder på 540. Insugs läcka brukar märkas på att tomgången blir ojämn och det kan du kolla med startgas som du sprutar runt insuget ändras tomgånen så har du en läcka. |
|
|
tack Patte11: Ska iväg till BMW nu och kolla upp detta + köra igenom beemern genom datorn |
|
| kanske samma fel som jag hade med min 530? se länk Länk | |
|
SJÖÖ: Tack kan vara...ska börja med att koppla upp den på felkodsdatorn och se vad som kan göras. Min största gissning är Luftmasse eller soppapump. Fler förslag är hjärtligt välkommna /Robin |
|
| Körde den idag utan DSC och då gick den som ett skott trots att jag prövat detta förut hmmm...neg till endast 1gång annars full acc hela vägen tills jag släppte. SKUMT blir galen på det här.... | |
| kan säkert vara pumpen ändå som inte orkar leverera, eller igentäppt bränslefilter? min gick bra nån enstaka gång, rätt som det var så började den ju dö på tomgång oxå och då kände jag att det var dags att investera ;) men var du nere och körde datorn i bilen idag då? | |
| Dom hade ej tid...dom sa ev. imorgon. Får hoppas på det så man får reda på felet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.