|
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Är det rimligt med 2700 för en oljeservice?? |
|
Det låter ju helt sjukt. Om du endast menar motoroljan? Länk |
|
fjamsetramsa |
7l m olja o filter |
|
Jag menade motoroljebyte, skulle kunna förstå om det var växellåda, bakaxel, motor. Länk |
|
|
Nej skulle gjort det själv ist, det är inte så avancerat !!! Men du kanske vill ha stämpel osv !!!!! |
|
|
Kan dock bra förstå priset när jag tänker efter, hittade inte Castrol TWS någonstans i Helsingfors, och Castrols hemsida strulade, så jag gick till BMW och ville köpa 4l "påfyllningsolja" till M5'an, jo tack, 98euro! Ca 910kr. Tänker de ju i de banorna förstår jag mer än väl priset på 2700kr, de tar säker dubbla priset för filtret också! Blodsugare är vad dom är! Med tanke på att BMW mycket väl känner till t.ex M5 E39 skönhetsfel med oljeförbrukningen borde man ju fan få den för halva normal priset som M5 E39 ägare! Jag som kör ca 2-2,5k mil i året kommer att hälla i min M5 ca 10l olja i året och för 75€/4l normal pris i finland blir det ca 190€ i året brar på olja som bränns ut! Nästan 2000kr alltså. Detta är lite dumt tycker jag. Länk |
|
|
Jag brukar betala ca 1000:- för en oljeservice ( inte hos bmw förstås) Bmw är rätt okey!! |
|
| Hej fjamsetramsa. Det är inte OK med 2700:- för en oljeservice. Oljeservice borde ligga på 1200-1600:- beroende på vilken motor (oljevolym) bilen har. Om jag inte minns fel betalade jag ca 180:-/L sist jag köpte Castrol TWS (Mekonomen tar 190:-/L). Vilket i ditt fall borde kosta 180x7=1260:- plus filter och 45 fakturerade minuter. Så räknar vi lite högt så borde du betalat ca 1600:-. Sedan tar tydligen Theanders 1100:- för en stämpel i boken och då blir det imponerande 2700:-. Mvh Bosse | |
fjamsetramsa |
japp dyrt,men dom har bilen redan för byte av remmarna så det är väl lika bra o ta oljan samtidigt.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.