|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kom å tänka på här på jobbet.. Har min bil blyad eller oblyad soppa ? 95 eller 98 ? Jag vill helst köra på 98 oblyad men det är bra att veta exakt vad den ska ha (= Bmw 745ia Turbo 3,5 liters, -84 utan kat, e23. Jag har knappt kört med bilen då jag renoverar den. /Anders | |
|
Minns inte riktigt när man slutade med blyad bensin,men en -84 utan kat gick garanterat på blyad soppa när det begav sig. Jag tror att BMW började men bättre ventilsäten -85 för att klara oblyad bensin. Numera är det blyersättning i oblyad bensin, men den är inte lika effektiv som blyet. Min gamla E23 tankades med 98 oktan Mvh Janne |
|
|
Det var länge sen blyersättningen försvann ur bensinen. Jag kör min 84 med blyersättning (Statoils rekommendation), varför riskera?! Om man har kat (från 88?) ska man inte ha blyersättning. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Handlar inte om att riskera. Är bilen byggd för att INTE köra med blyad sås så kan det ju bli dumt det med ? Jag ville bara veta VAD jag skulle ha i min räser. /A |
|
Paap Reeder |
... på minM30 .. tillverkad 85/08 ... har jag kört på blyfri ända sedan den fanns i pumparna. Minst 30 000 mil .... no problems! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.