|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en BMW 535iA -90 med det stora ljudpaketet (Tror jag) högtalare i A-stolpen bland annat! Den hade externt slutsteg med baslåda i bagaget och annan stereo! nu sitter den förra stereon i men det kommer inget ljud, dock ström o radio info! A kontakten finns men B är klippt på Ison sitter rca istället som kopplas i stereon "Clarion." vid batteriet sitter de gamla ledningarna kvar som gick till steget dock finns de en Röd ledning med texten 50 V på med säkringsuttag på denna kan ha varit kopplad till batteriet innan vet dock ej vilken styrka jag ska ha på säkringen! mycke frågor men jag saknar ju helt ljud- Tacksam för hjälp | |
| Har du ingen kontakt med förra ägaren? Låter som om han bara rivit ut det han ville behålla utan att återställa systemet till standard igen. | |
|
Nej inte precis, men jag kan ju ta kontakt med honom! Han försökte återställa de men till hans "förvåning" var ljudet borta! Jag tror ju själv att de har med den kabel med säkring som borde gå från pluspolen på batteriet, att han kopplat bort den när han satte på + och - kablarna till de steget i bagaget vilket han sen glömde bort helt! Men man vet ju inte.... Är inte så sugen på att bara koppla in den kablen och testa olika säkringar! Har läst på forumet om en kabel med säkring som sitter runt 10 cm från + polen det borde ju vara denna kabel! |
|
| Alltså har du inget slutsteg skall det inte vara några RCA kontakter inkopplade och ström till cd:n behöver inte dras till batteriet utan finns i originalkablaget och du skrev ju också att cd:n funkar eller? Troligen har han inte kopplat in högtalarna som ju tidigare borde varit kopplade till steget eller drev han bara basen med steget? | |
|
Som jag tolkade det drevs bara basen med steget, men jag är inte 100%! Ström får jag till stereon men frågan är om jag har ett orginalslutsteg någonstanns som inte får ström. Orginal kablarna för ljud är ju klippta på kontakten från stereon sen sitter de rca kontakter från stereon som är orginal! Har försökt följa rca kablarna bakom instrumentpanelen men de är inte lätt! Har en ny iso med A o B men hittar inte var den stora pin-kontakten ska in(kan ju vara slaktat)! Annars för jag väl köpa ett slutsteg och sätta där bak de är ju redan draget +,-, remoten o ljudkabel men man blir ju så trött på skiten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.