|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada. Har en ganska simpel fråga. Nämligen så att jag servade min bil förra veckan, och jag fick hem en faktura från BMW på 2250 (cirka). Min bil är en 02:a som har rullat under 3400 mil, nu undrar jag om jag verkligen ska betala den fakturan?? Blev lite osäker när jag fick hem fakturan, nån som vart med om nåt liknande? | |
| Är bilen över 3 år gammal så gäller det inte längre. Det är 3 år eller 8000 mil som gäller. Dvs det som uppnås först. | |
| Det är väl tillverkningsdatum de går efter så en 02a skulle ju kunna vara äldre än 3 år om den är tillverkad sept -01 eller nåt liknande. | |
| Mr328: Nej, tillverkningsdatum är ointressant när det gäller fri service. De går på uttagningsdatum, dvs den dagen bilen togs i bruk i Sverige. | |
|
George: Kika i din serviceboken vilken dag din bil är uttagen. Du har 3 års fri service from det datumet. (eller 8000 mil vilket nu inträffar först) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jasså, ok då är jag med. Illa tvungen o betala då =) Trodde det va antingen eller, nåja |
|
|
Jag har ytterligare en fråga i ämnet! Vi har en 530dA och har nu kört 6000 mil på knappt två år. I Idrivens service meny står det att den vill ha en olje service inom 1900 mil dvs precis innan den slår om till 8000 mil.. Jag har ju redan fått två servisar betalda(2700 mil & 5.300) mil. Är det någon maxgräns på antal serivicar som man får ?? Egentligen skulle bilen ju varit inne vid 3000, 6000 och 9000 mil.. Dvs nr 1+2 gratis, men då jag har lämnat in den lite för tidligt varje gång (mätaren sagt att det snart är dags + gillar att få den servat innan långa turer)... Frågan är då om de accepterar min 8000 mils service som Idriven säger, eller om de säger "NEJ!" då det egentligen bara är 3000 + 6000 mils servicen de står för ? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Du har rätt till 3 gratis servicar. |
|
| Kristoffer: Självklart var det datumet när den blev uttagen som gäller, fick lite hjärnsläpp ;) | |
| Gäller detta även 3 års fri vagnskada....att den gått under 8000 mil och yngre än 3 år? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.