|
|
|
|---|---|
|
Ska byta ut original högtalare i framdörrar i min E39:a och har kollat på dessa: Länk och Länk Vad tror ni, något att ha? | |
| Personligen skulle jag valt det systemet som låter bäst och det är du som skall lyssna och avgöra detta.Det är ju iallefall bra märken bägge två. | |
| jo, men liiiite svårt blir att provlyssna på alla system man tycker ser intressanta ut... och att provlyssna i butik, alltså när systemet inte sitter monterad i en bildörr.. nej, då är det tveksamt att det går att få rätt uppfattning om hur det kommer att låta när det blir monterat.. | |
|
perfekt färg på högtalarna...passar perfekt i min bil... MvH Bmw 4-ever |
|
| Det är större risk att du blir nöjd om du lyssnat på högtalarna även om dom inte sitter mont i en dörr , du kan t.ex avgöra om du gilla textildiskanter eller diskanter med metall membran osv.Om du absolut förkastar en provlyssning så kan jag rekommendera DLS som enligt många säljare gillas av majoriteten av högtalar köparna. | |
|
Jo, så 'färsk' att inte ha uppfattning vad jag gillar och inte gillar är jag väl inte :) ... tänkte mer om någon har bytt till just någon av de modeller jag bifogade länkar till och kan säga hur nöjd han blev med dem. När jag kollade bland det som finns att köpa hade jag några... ja, säg riktlinjer... 1) diskanten får inte skrika mycket... alltså inget med liten metal-membran ala JBL... 2) ingen för hög nedre frekvens... alltså inga billigare DLS som inte grejar spela något ljud under 80 Hz... 3) pris... en gång i tiden buggde jag med UR36, kondensatorer, P99-or, lösa parametriska eq, klass a steg, optiska kablar o annat... men tycker inte längre att det är värt de pengarna eller den energin och tiden man lägger ner... 4) bas-rikt ljud... och båda mellanbasar jag undrade om har riktiga gummi upphängningar och ser ut som om de kan slå ritkigt långt ut... vill inte ha ett system som är mycket beroende av baslådans hjälp... som billgare DLS system är... Nu gick det hela långt fråm ursprungliga ämnet... Ville bara få lite hjälp att välja ett schyst system som kostar omkring en tusen lapp.... |
|
|
Infinity. Klarare/finare ljud helt klart. Om jag får rekomendera yttligare ett märke som jag föredrar helt klart är AMEGA. Svårt att få dessa högtalare att låta annat än suveränt! Kolla på Qcomp 50 systemen om du inte vill använda dig av 6,5" basar. Då skulle jag ta C comp 60 Guld serien. De har jag in min bil och de är en dröm att lyssna på. DANNE Min bil: Länk |
|
Robsarve |
Alla blir ju lyckliga av sin passion. Jag förslår ödmjukast att du tittar närmare på PG ZR5.0comp. 1) 1,25" silkesdomediskant. 2) Avrullningen börjar i e39 dörrlådor under 72 Hz. 3) 1400:- 4) Tillsammans med Amega Gold och CDT ES det mest baskapabla jag hört. |
|
Tack för tipsen... Amega är väl inte mycket att säga om... de låter grymt bra... Men ja, man ska helst ha sextummaren... vilket är rätt bökigt att få in i en E39 dörr om man inte vill bygga sönder en hel del... o så priset... de är inte billiga direkt, Amega.. men som sagt, bra är de... PG då... jo, plus både för silkesdome och för Fs... vem säljer dem då? Tänkte driva framsystemet med en DLS classic C30... 2x50 levererar steget... eller nåt där omkring.. vill dela så lågt det går och för bastrycket kommer ansvaret att ligga på en MTX tiotummare i liten, sluten låda driven av monokanalen från samma steget. Alltså det blir ingen jordbävning direkt, bara lite påfyllning, men kommer nog att räcka. |
|
|
Goran_C: Jag tror att Robsarve kanske i all sin ödmjukhet vill sälja PG från egen butik s.a.s....) Förmodligen redan direktmailat dig..? FP |
|
| Nej, det har han inte gjort... får man använda detta forum för att marknadsföra prylar?? | |
Ulke |
DLS R6A tillhör ett av de system som i förhållandet pris/prestanda låter bland de bästa.....om man gillar fylligt mjukt ljud... mvh Ulke |
|
Om valet står mellan Pioneer och Infinty vinner Infinty direkt enligt min smak. Pioneer gör utmärkta spelare och slutsteg men högtalarna faller inte mig i smaken. /Fredrik |
|
|
Kollade just teknisk data på DLS R5A... inte helt fel, faktiskt... men frågan är om de bamsemagneter får plats i de mini-lådor bakom dörpanelen i E39... tveksamt.. Ingen här som har nåt vettigt beg. framsystem att sälja förresten? |
|
|
Dls R5A bör passa då jag mont Up5 i min och dessa två har nästan samma inbyggnads djup , diametern på magnetet kan vara stor då jag har för mig att hålet var mer eller mindre cylindriskt i plast lådan , annars är lådan enkel att forma om med varmluftspistol.Det jag funderar över är om du verkligen kan få speciellt mkt bas i en så liten låda som det är. Mellan Pioneer och Infinity skulle jag också valt infinity. PG kan du köpa hos : Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.