|
|
|
|---|---|
emil_M535 |
Jag undrar om det går att besiktiga en e30 -85 med volvo 850 t5 motor =226hk / 300Nm. Det går väl inte med vanlig regbesiktning. Det blir för hög effekt å vrid. Det kanske går om man reggar den som ombyggdbil. Det ska väl va 15 kw per 100kg tjänstevikt. Å man får byta bromsar, drivlina, hjulupphängning? Är det hos SFRO man gör denna besiktning? |
|
borde gå genom att regga den som ombyggt fordon ja, kolla med SFRO Länk där hittar du närmsta besiktningsman, ta kontakt med hans/hon så ska dom nog kunna svara på dina frågor o hjälpa dej med besiktning. mvh erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
E30 är väl godkännd med 226hk? (T5 har väl iof mera..?) Så en vanlig reg-besiktning? Annars kan man ju basera ett busbygge på 2,4l 193hk lättryckaren, sk ju vara samma saker inuti... M.V.H. |
|
| t5an har 225 hk... t5r manuell 240hk och "ärren" 250, manuella alltså... detta är 850 motorerna, x70 har lite andra siffror... | |
|
Ursäkta att jag lyfter denna fråga, men är detta möjligt? och isådana fall vore det bra med svar av jesperado eller någon kunnig person. Alltså inga svar likt: " jag tror det". mvh Alex |
|
|
acreature: Det har funnits några liknande trådar för inte så längesedan, sök efter dom. Motorns fabrikat har ingen betydelse, reglerna är samma för BMW:s och Volvos motorer... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
se till o ta med smörgåstårta o ett par helrör så kanske det går.... Vet inte hur ni har det i södra sverige på bilprovningarna , men här uppe i norrland går fan ingenting. Man ska ha intyg både här o där, sen när man fixat det kommer dom på nåt annat som är fel. Byte motor i en bmw till en volvomotor tror jag knappast går, men ring t bilprovn o kolla vad som gäller. |
|
| Jag gick under intrycket att Jesperado arbetade just på den inrättningen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.