AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.363

BMW borde bygga en M8…..

HEJ!

Jag tycker att BMW borde bygga ett monster till bil i form av en ny BMW M8.
En dröm för mig skulle vara en M8 med en V12 på 880hk och 8,8 liters motor.
Det kanske inte går att bygga en sådan motor men jag tycker ändå att BMW ska bygga en ny 8-serie, med en kraftig motor.

Vad tycker du…vill du se en ny 8-serien (M8) från BMW???

#BMW M-POWER#
Ulke
Nja, jag tycker M6 fyller glipan efter M635 och 850CSI ganska bra........skulle bli väl bra med 2 coupéversioner under samma tillverkningsera tycker jag.....

Men det står för MIG, förstår mycket väl att du gärna skulle se en direkt efterträdare till din bil....(pappas :o)

mvh Ulke
Tror inte vi kommer att få se nån ny 8-serie på väldigt länge, om överhuvudtaget. Tror det lutar mer åt det senare. Men man vet ju aldrig, inte trodde väl så många för 10år sedan att BMW lanserar en ny 6-serie innehållande en M6 med V10?:)

Länk

modano
..men det ryktas om en supersportbil.. M10...
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Själv skulle jag vilja se en ny version av M1 an=) Den är RÅÅ!
skulle vilja ha lite fler sportbilar från bmw...en ny m1 skulle inte sitta fel
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Håller med! Skulle gärna sett en M1a el liknande:-) men en M8 fans väl förut?
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Nej, BMW M8 har aldrig funnits mer än i 1 (?) exemplar. Du kanske tänker på 850Csi som byggdes i ungefär 1500 ex har jag för mig. Kolla "Modellguiden" på denna sidan eller Länk!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det fanns en prototyp för en M8. En s.k. Ferrari Killer :) Kolla här:
Länk - intressant!

För övrigt tycker jag verkligen att bmw borde bygga någon super bil. Med fin design! Inte som 1 serien eller nya 3 serien.

Min Bil - Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
En skröna jag hört är att i reg beviset står det M6 och inte 850CSI, men har ingen aning om det stämmer...

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
En skröna jag hört är att i reg beviset står det M6 och inte 850CSI, men har ingen aning om det stämmer...
När kommer edit? Inte M6 utan M8 såklart!!!

/// Viktor

Mer mos till folket
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Rätt:

På många 850csi står det M8, lr M8/E för att vara exakt:-)
Vissa heter dock "bara" 850 csi.

Nicke
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag saknar många gamla BMW.
M1 är väl den bil man saknar mest.
Men även M3 E30 saknar jag, en liten frän BMW med 4 cylindrar och underbar väghållning.
Så en liten 2002 turbo skulle ju inte sitta fel. En retrobil från bmw med liknande mått som 2002 turbo. Och en liten 4 cylindrig motor med turbo. Hehe. Det vore så fränt.

MVH Morgan.

jo det är ju som du säger k1mzo men bmw borde göra någon mer exklusiv bil för att fortsätta med sitt goda rykte... 3-serien och 5-serien är ju så pass vanlgia bilar nu så det behövs en mer unik modell från bmw
Enligt ett rykte så är en modell som främst ska konkurrera med Ferrari och Lamborghini, alltså något i stil med Nazca C2, på gång. När denna modell kan tänkas komma, och framförallt OM den kommer, förtäljer dock inte ryktet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.