|
|
|
|---|---|
|
Hej Har länge undrat över hur det är med fälgar och försäkring, och trots att jag säkt på forumet har ja inte hittat nåt, så ja frågar nu. Om man tex har BBS 18" för ca 36 000 sek med däck för ytterliggare 12 000 sek, och bilen lr dom blir stulna, får man BMW orginalfälgarna ersatta eller BBSarna? Måste man ge försäkbolaget information i en specialförsäkring angående fälgar? Jag vet att vissa försäkringar ersätter fälgar till ett visst värde ex max 10000 osv. men hur är det egentligen? DTM system och rak 6a ;) | |
|
Ring ditt bolag och hör, det varierar från bolag till bolag. Det är möjligt att dom ifrågasätter varför man har fälgar/däck till ett större värde än bilen, men det kanske bara är jag som tycker det låter märkligt. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
kilroy |
Håller med tsaros. Det bästa sättet att eliminera framtida problem med sitt försäkringsbolag är att kontakta sin försäkringshandläggare så fort man införskaffat sin bil eller om man har utrustat den lite utöver det vanliga. Självklart underlättar det om man bifogar några bra bilder på sin bil för dokumentationens skull. Mvh kilroy |
|
Hej mm ni har rätt, jag får ta och ringa upp försäkringsbolaget och fråga hur det är och om jag måste ge dom bilder på fälgarna. DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Bilder och kvitton är nog det minsta dom begär misstänker jag. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.