AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.964

Vad skall man betala för en M Roadster?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Det står Rolls Royce instansat på vanosen om det är en sådan. Hur viktigt det är vilken vanos det är det är ju en ganska svår fråga att svara på. Är det inte viktigare hur den som sitter där fungerar som den ska ?

Har du tittat på nån av dom där bilarna du länkade till ?
Tjena...

Jag har inte tittat på den svarta men jag mailat honom en massa frågor...inte ett svar(orkar inte vara dryg "ej intresserad ändå" spekulant o ringa).

Jag återkommer med mer info om den blåa....

Har tittat på den två ggr o provkört...fyfan vilket as till bil o gå :)
haha...skrattade hela vägen hem när jag åkte i min 55 hästars Atos.....

Jag håller på att kolla upp försäkring....är precis som i Stockholm......APDYRT!!
Jag tror mig hittat ett pris på runt 2000euro per år, väntar på exakt besked....allt skall ju ta så förbaskat lång tid här nere.

/Peter
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Supra: Jag betalar ca 14.000kr för försäkring per helår hos If... Det sjunker dessutom en hel del då bilen är avställd 4-5 mån/år och då bara kostar 130kr/mån. Såg att du passerat 30års gränsen så Du borde ligga på samma pris.

/Caspar

Z Go-Cart 26/11 15.30 Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vilka andra kostnader har man i Tyskland, typ bilskatt, mm

___
//Ulf
Hej

Man får betala beroende på hur många kubik motorn är på...samt försäkring. Besiktning varannat år, kostade ca 90 euro på Z3:an i somras.

Peter
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Det kan ju vara så att dina mailfrågor till försäljaren av den svarta upplevdes som "jobbiga" för honom om du exempelvis frågade varför många delar var utbytta på bilen..
Highway star:

Jo det kan säkert stämma, men jag är inte intresserad av den ändå. Jag vill ha en som är 100% orginal. Så det känns meningslöst o ringa o jaga honom då....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Tro mig att du hellre skulle vilja ha en Z3M med Schnitzerchassi än en med originalchassit :). Fast jag antar du menar original exteriört....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Tro mig att du hellre skulle vilja ha en Z3M med Schnitzerchassi än en med originalchassit :). Fast jag antar du menar original exteriört....
Highway star

Jo det stämmer, jag vill inte ha en massa "skumma" ändringar på bilen. Schnitzerchassi är säkert fint, men o andra sidan kör jag inte så mkt på landsväg....mest full gas på Autobahn :) o där går det ju rakt fram :)
Full gas med Atosen.....55 pigga hästar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.