AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.965

Vad skall man betala för en M Roadster?

Sida 1 av 2
Tjena

Vad tror ni som kan lite om Z3m om denna bil
Länk

Kanske är den lite dyr för att vara ett vinterköp....jag bor i Tyskland och kan således välja lite. Men jag är lite osäker på vilken utrustning man absolut skall ha, samt om man skall tänka på ngt särskilt inför köp...?
Känns som att man gå på många minor om man inte är extra försiktig inför ett Z3 M köp...?

mv
Peter
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Den verkar väl helt ok!Den färgen är finast på Z3 tycker jag! Viktigaste är väl en väl i fylld servicebok och att bilen går som den ska när du provkör! Man brukar ju känna när det känns rätt i ett bilköp! Känns det inte 100% rätt så köp den inte för då är du ju inte nöjd! Första gången du ser bilen bör du känna "DEN VILL JA HA! känner du inte så kanske du borde leta vidare!
Du bör väl ha AC och sånt i den det håller värdet på bilen när du ska sälja den!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Utrustningen brukar vara ganska jämnvärd på M-roadster till skillnad från andra Z3. Allmäna skicket + historik i form av service och underhåll är det viktigaste att kolla upp. Antalet tidigare ägare är inte oväsentligt det heller.
Priset på den var väl hyfsat ändå tycker jag, iaf om den motsvarar det skick som utlovas.
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Ser himla fin ut. Priset går säkert att pruta på lite. Förövrigt precis vad jag betalade för min gamla TT roadster för snart 3 år sedan :)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Peter_E:
Du har nog rätt i att det går att pruta på LITE. Men det är svårprutat, särskilt med bilar de VET de blir av med till våren utan att behöva sätta ned priset. 500 Euro brukar kunna gå att prutas iaf.
tjena, tack för svaren :)

Den är säkert fin...åker nog och tittar på den till helgen..jag har även hittat en med AC Schnitzer Nordschleife Fahrwerk, hur högt skall man värdesätta det? Länk

Är det ngn annat man skall tänka på som M roadstern brukar ha problem med...typ gamla barnsjukdomar osv

/Peter

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Supra:
Schnitzer har två olika fahrwerk att erbjuda Z3M. Jag har det "billigare" som har ställbara dämpare fram. Riktigt feta fjädrar är det, dimensionen på dom är åtminstone 50% grövre än original skulle jag tippa. Det chassit kostar 12.000 nytt.

Sen har dom ett sportsystem som kostar runt det dubbla. Exakt vad det är för skillnad mellan dem vet jag inte.

Hur som helst, båda varianterna ska ge markant mycket bättre väghållning än original.
Es
83
EstorilMroadster
BMW 420d xDrive M-sport -18
BMW 118d xDrive M-sport -17
Gula blinkers fram??
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
M-roadster har inte gula blinkers fram heller. Inte bak heller för den delen !
Tjena

Pratar ni om den svarta av dom båda? Alttså att det är gula på sidorna på den....jag får upp så liten bild att det är svårt att se....

/Peter
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jepp det verkar vara gula blinkers fram på den svarta M-roadstern så jag tror nog att strålkastarna blivit utbytta på den av någon anledning. Kan ju vara av en så enkel anledning att glasen blivit repiga, kan ocskå vara andra mindre bra anledningar.

Dessutom är baklyktorna bytta på den svarta... till rökfärgade... Den bör nog kollas upp lite extra noga den bilen..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jepp det verkar vara gula blinkers fram på den svarta M-roadstern så jag tror nog att strålkastarna blivit utbytta på den av någon anledning. Kan ju vara av en så enkel anledning att glasen blivit repiga, kan ocskå vara andra mindre bra anledningar.

Dessutom är baklyktorna bytta på den svarta... till rökfärgade... Den bör nog kollas upp lite extra noga den bilen..
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Oranga blinkers fram kan tyda på att bilen varit krockad och fått delar utbytta.

Mvh Henrik
den har dessutom "Vanliga" gälar,,,,

//Svebba
- Jag är schnell !
Sant sant...ni är uppmärksamma :)¨

Jag skall åka o titta på den blåa idag...

Den svarta är det säkert ngt lurt med....förmodligen flera omlackade detaljer oxå...
Jag skall höra om den svarta är "unfallfrei"

/Peter
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
och svarta inlägg i ratten, allt tyder på att den där svarta bilen blivit frontkrockad !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Om han påstår att den är unfallfrei ska du ställa frågor om varför alla delar som vi nämnt ovan är utbytta !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
och svarta inlägg i ratten, allt tyder på att den där svarta bilen blivit frontkrockad !
Supra,,,

Min kompis i Göteborg har en M-roadster 99-års modell, som har gått 6500 mil, den är svart med svart skinn.
Han har haft bilen i snart 4 år och han köpte den av Autowox i Kalstad (BMW) våren 2002, den är servad och endast sommarkörd, står i garage året runt, Den har sachs vanos och går mkt fint i motorn, jag vet att han ska sälja den så om du är intresserad så kan jag vidarebefodra det.

Magnus
Tjena

Magnus, nja jag vet inte jag måste ju då registrera den här nere...blir en massa bök o extra kostnader...men tack ändå

Jag har kollat en massa inlägg om Sachs vs RR vanos...men bara blivit lite klokare. Är det lätt och se vilket fabrikat det är bara genom att öppna huven?

Samt vad tycker ni...hur pass viktigt är det att det skall vara Sachs?
mv
Peter
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Tycker Z3 M roadster är trots allt billiga om man exempel gämför mot en gammal toyota supra från 94 som kostar 300 000 lök! Från fabrik går en z3 M garanterat bättre! dessutom + bättre kvalite=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.